Gå till innehåll

Alexraptor's lilla Mandarin Burk - 43 liter.


Alexraptor

Rekommenderade inlägg

  • Svar 53
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Jaha, då har ödet varit framme och spelat ett elakt spratt igen.

Steg upp I morse och lade märke till att min lilla flicka's kar var helt mörklagd. Visar sig att 2x39w T5 ljusrampen har gått sönder under nattens gång, helt stendöd.

Och det efter att doppvärmaren gick sönder för ett par dagar sedan.

Men är man smart kan man omvandla motgång till framgång.

Jag har bestämt mig för att för närvarande stänga ner mina två 43 liters saltkar av ekonomiska skäl, och istället slå ihop dom i ett nytt 96 liters helglas akvarium.

När alla siffrorna fallit på plats så visade sig att det var faktiskt det billigare alternativet, än att behöva köpa ny belysning och utrustning till två mindre kar. :)

Detta betyder att min lilla mandarin kommer att få flytta till större kvarter och öppnar för möjligheten av att få lite manlig sällskap i framtiden. ;)

Med lite tur hoppas jag kunna starta upp dom två 43 liter karen igen för andra projekt inom något halvår om allt går bra.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

När saker gick galet fick man improvisera, då på grund av Caulerpan kan jag helt enkelt inte låta karet gå utan ljus.

lightfail.jpg

Och nu tack och lov har både det nya 96 liters akvariet och ett bord till den kommit.

Frågan nu är om man ska fortsätta på den här tråden, eller starta nytt? Då det blir nästan ett nytt system.

newtank96l.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...