Gå till innehåll

Längd på kablar mellan drivare och LED


Perk

Rekommenderade inlägg

Ja, det finns det. Hur stora dessa är kan nog någon annan svara på bättre än mig. Stig i gemla verkar ha riktigt bra koll på sådana grejer bland annat... Vad jag kan säga dock är att du kan ha längre sladdar utan förlust om du överdimensionerar de. Större ledare är bättre. Hur långa funderar du på? Jag har en 10W diod som går på 12V som jag har en 6 meters sladd till. Men då körde jag en vanlig 220 volt kabel till den.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skall ha typ 2m sladd från trafo till drivare och enligt en websida skall jag då ha 0.75mm2 för 48v och 2a för ett spänningsfall på 0.192v eller om det var 0.0192v. Sök på google så finns det en enkel sida som förklarar.

Har drivarna på rampen och kanske 20cm kabel totalt i slinga över led.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, tack för svaren så långt. Har en fundering på att placera de delar som genererar mest värme i ett annat rum eftersom det redan är varmt i det rummet akvariet ska stå i. Men ska läsa på lite om kabellängder då.

Ytterligare en tanke jag har är låta tilluften till huset kyla det hela och på det sättet sprida värmen till andra rum istället för att allt hamnar i vardagsrummet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...