Gå till innehåll

Clownodling


Fabhellmyrs

Rekommenderade inlägg

Hej! Är det någon här i forumet som håller på med clownodling? Och kan någon berätta lite mer om det

Hur många akvarium måste man? ha jag har hört att dem slåss om vem som skall bli hona och vem som skall bli hane gör dem det i det vanliga akvariet där det är en massa andra fiskar? när dem har gjort det skall man flytta dem till ett annat akvarium då? Där man har lite anemoner och annat (hur stort behöver det akvariumet där hanen och honan skall vara? vilken inredning skall det ha?) när man har gjort det så gör de allt med eggen? Och sen när ungarna kommer så flyttar man dem till ett annat akvarium, hur stort behöver det akvariumet vara? Skall man ha någon inredning i det? Vad äter ungarna?

Och hur svårt är det att sälja ungarna?

Är mest intresserad av att veta

Med vänlig hälsning, Fabian

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan ta lång tid innan ett par börjar lägga rom. Mina som jag köpte som vuxna tog ett år på sig innan dom började lägga rom.

Nu lägger dom rom en gång i månaden... Tror knappast att man går plus på att odla dom i Sverige om man inte har

ovanliga morpher men det kan vara kul och givande ändå.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...