Gå till innehåll

144 liter


Namnbrist

Rekommenderade inlägg

Tjo!

Flyttade över levande från mitt tidigare 80liters , som nu står och bubblar innan jag ska flytta sista april.

B60xH48xD50 144liter

Ljus= Cree Lumia 5.2 70w+Stormkontroll från leadgroupbuy

Bubbelmagus Q3

Wp10

Ehime 150w

Just nu så är det enbart skummaren som sköter returen i min inbyggda box.

Efter flytt så ska Lumian hängas och det ska sättas vita sarger runt toppen.

post-4765-14468933226546_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 månader senare...
  • 3 veckor senare...
Trevligt val av koraller. Gonioporan är verkligen ingen lätt korall. Riktigt kul att Du/Ni satsar stort. Om det går bra så vill ja verkligt ha alla tips hur ni lyckades:)

haha..har läst på nu i efterhand..inte så smart direkt..impulsen slog till..tror att det är en stokesi..inte himla lätt vad det verkar. hoppas på tur som vanligt :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Matning , matning och åter matning med riktigt smått foder som gäller för att dom ska ha någon större chans. Goniopora var helt omöjliga för inte allt så länge sedan. Finns bra foder numera till dessa snygga koraller

Ja det verkar vara modellen,, järntillskott är tydligen bra också..hittade denna sida om en som lyckats http://translate.google.se/translate?hl=sv&sl=en&tl=sv&u=http%3A%2F%2Freefkeeping.com%2Fissues%2F2005-10%2Fnftt%2Findex.php&anno=2

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Var lite brunt slem över några polyper när jag köpte den. 3 döda polyper och more to come förmodar jag. Går väl fort när det väl börjat

såg det jag med alltså..döda polyper med lte grönalger där..jag kan inte säga säkert men..jag har haft hysterisk tillväxt av euphyllia även huvud som strukit med pga av ljus antar jag..så jag ger det en chans..."flowerpot" slog ut i går kväll järnet..och jag måste säga att det är den snyggaste korall jag någonsin haft.säger väl inte mycket..men kommer göra mitt yttersta för denna

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Brown jelly....en vävnadssjukdom jag fick med från affären. Man ska borsta bort det försiktigt, även sötvattensdip. Blåste bort det som satt med streamern i akvariet. Osäker på om jag vågar mej på ett dip. Avvaktar och kollar om det slutar dö vävnad efter jag blåst rent den lite. Fick ingen bra start med den här

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Brown jelly....en vävnadssjukdom jag fick med från affären. Man ska borsta bort det försiktigt, även sötvattensdip. Blåste bort det som satt med streamern i akvariet. Osäker på om jag vågar mej på ett dip. Avvaktar och kollar om det slutar dö vävnad efter jag blåst rent den lite. Fick ingen bra start med den här

förtydligande jag har inte sett brunt slem på min..bara vissa polyper som dött nån gång i tiden som det växer grönalger på...jag tror inte du ska tro det värsta...min första euphyllia spydde ur sig zooanthellerna rapido(brunt slem) men repade sig o växt något enormt sedan dess..alltså kan det vara det? troligtvis tror jag

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

förtydligande jag har inte sett brunt slem på min..bara vissa polyper som dött nån gång i tiden som det växer grönalger på...jag tror inte du ska tro det värsta...min första euphyllia spydde ur sig zooanthellerna rapido(brunt slem) men repade sig o växt något enormt sedan dess..alltså kan det vara det? troligtvis tror jag

Vet inte....grejen med goniopora är att det fort går åt helvete när det väl börjar

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...