Gå till innehåll

Köpte en sarcophyton i går och har varit i karet ungefär ett dygn nu, och den vill in


Hammer71

Rekommenderade inlägg

u5a4eza5.jpg

Hej, köpte en sarcophyton igår och har varit i karet ett dygn nu, känns som den inte vill ge ifrån sej något liv alls

ska man ge det några dagar eller ska man åka tillbaks till affären med den?? har normala värden i karet, och mina andra lps och skivor och knappar verkar frodas, kör med fosfat remover och juwels kol filter om detta har någon negativ inverkan, har tyvär inget att mäta fosfat med?

någon som känner igen fenomenet?? MVH Ronnie

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja ser nästan ut som den ömsar lite skinn, hoppas de e som du säger, va ju så fin i affären, hade några polyper ute en stund efter jag säppte i den men drog ihop sej igen, behöver den mycke flöde och ljus?? har placerat den längst ner i karet med ett medelflöde, men något sämmre ljus// MVH Ronnie

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den var i lagom storlek tyckte jag när jag köpte den, bara den blommar ut o visar sitt rätta så blir jag nöjd, tack för svar, nu känner jag mej lite lugnare o kanske sover gott i kväll :smiley20: får ge den en vecka så kanske den smått vill blomstra ut igen

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske dags å se över ljuset snart, kör med juwels orginalbelysning, vill ju få fram lite färger o tillväxt, men känner att jag måste få lite mera kunskap om just de området, blev lite mera knappar i inköp i dag, plus ett par goby's. bara hoppas att de duger tillsvidare, tack för alla svar. MVH Ronnie

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja de blev en liten tur dit igen:-) fick lite mera ha begär, tack för senast ikola, och för fina fraggar o kaffe o mycke tips, o dom verkar trivas i karet, har bara haft lite problem med Kenyaträdet som inte fått vara ifred för min räka,// Ronnie

Skickat från min LT26w via Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...