Gå till innehåll

Vortech - Ny magnetdriven pump typ Stream


Niclas

Rekommenderade inlägg

  • 1 månad senare...
  • Svar 104
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

  • 11 månader senare...
Är nyfiken jag också, vet att Ted eventuellt kommer köra igång en eller två i det nya fraggkaret.

Kan ju hoppas detta så man ser den mer live än i en kartong. Funderar om man skall ha en på min snedruta bak i karet så det blir lite mer sjuss i mellan bergen eller så blir det att sätta en nanostrem där imellan och förlänga kablen till pumpen så man kan dra kabeln längs botten å slippa se den...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vet du om den har samma funktion som en VorTech MP40 hittar ingen info vad som skiljer dom åt. Nått som är riktigt skönt att det finns en batteri backup till den ifall det blir strömavbrott ;)

The MP20 can be upgraded to the MP40w by purchasing a special upgrade

kit — providing wireless communication between pumps and even more

functionality and flow.

The VorTech MP20, available this summer, is ideally suited for

aquariums smaller than 70 gallons

Mitt é ju på 160 US gallon

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...
Nån som köpt en på sisstonde som kan komma med ett uttalande om kvaliten, ljud etc

Vortech MP-40W

Jag har 2 och jag är skitnöjd. Grymt bra för sin design och storlek.

Skulle jag starta ett större kar i framtiden köper jag garanterat samma igen om jag behöver flera.

Jag har Gen 2 och mina är näst intill ljudlösa.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har bytt ut mina tunze mot vortecpumpar och är helnöjd. Dom gör ett klart bättre jobb och är tystare och bara hälften så fula. Inte gratis men vad är det. Jag satte en annan ups för orginal tyckte jag var för dyr. Med den kör jag lite annat också som returpump och pumpen till skummaren.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är det någon annan som har denna och som kan ge lite referenser?

Jag står/ sitter faktiskt... och funderar på 2st Vortech Mp-40w till min 700 tank.

Alternativ 1 Vortech och en "vanlig streamer" tunze eller fauner marine.

// J

Du är alltid välkommen hit och se mina in action om du skulle vilja det.

Bor i solna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 år senare...

Gissar på att ES står för EcoSmart.

EcoSmart Nutrient Transport Mode (NTM) - A two phase program to promote maximum health and nutrient export, as well as increased growth for corals. Alternates between a resonant standing wave and a surge effect to stir up and export nutrients.

EcoSmart Tidal Swell Mode (TSM) - Creates a harmonic balance in your aquarium reminiscent of the changing flow conditions that would be found in nature. Flow varies from left to right, right to left, calm, and ends with a great surge.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo det la jag också märke till, sen om man ska försöka förstå vad de nya modes'en verkligen innebär så är det ena så vitt jag förstått en "short pulse" som då och då kör "constant mode" på hög effekt ett tag för att blåsa bort lite skit i karet. Den andra verkar lite svårare att förstå men jag tror att man kan se det som en "short pulse" med övertoner, eller rättare sagt "undertoner" som gör att man både får en stående våg och varierat flöde från en och samma pump.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...