Gå till innehåll

Kalkvatten, förlegat eller?


agalychnis

Rekommenderade inlägg

jag säger inte emot ditt kar..men mitt kar som är 120 liter rent saltvatten frodas 7 stycken euphillia 1 porites1 montipora..2 st massiva sacrophyton..1 stor sinularia...4 eyphyllia är stora större en tennisboll+++..sacrophyton är ihop större än en vm fotboll...och det växer! lite skivor också..i huvudsak vattenbytes metoden..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag säger inte emot ditt kar..men mitt kar som är 120 liter rent saltvatten frodas 7 stycken euphillia 1 porites1 montipora..2 st massiva sacrophyton..1 stor sinularia...4 eyphyllia är stora större en tennisboll..sacrophyton är ihop större än en vm fotboll...och det växer! lite skivor också

Funkar säkert kanon för dig.. Men skulle kunna påstå att monti o euphyllian hade växt ännu bättre med tillsats.. Men det behöver vi inte gå in på djupare..

Jag tycker dock att volymen hårda koraller avgör en hel del hur man ska gå till väga.. Sen får vi inte glömma att vi alla tycker olika om vad vi anser som snabb tillväxt..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag säger inte emot ditt kar..men mitt kar som är 120 liter rent saltvatten frodas 7 stycken euphillia 1 porites1 montipora..2 st massiva sacrophyton..1 stor sinularia...4 eyphyllia är stora större en tennisboll+++..sacrophyton är ihop större än en vm fotboll...och det växer! lite skivor också..i huvudsak vattenbytes metoden..

Fungerar det så kör på, du sparar förmodligen mest på det ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Funkar säkert kanon för dig.. Men skulle kunna påstå att monti o euphyllian hade växt ännu bättre med tillsats.. Men det behöver vi inte gå in på djupare..

Jag tycker dock att volymen hårda koraller avgör en hel del hur man ska gå till väga.. Sen får vi inte glömma att vi alla tycker olika om vad vi anser som snabb tillväxt..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

hehe!euphyllian kan inte växa mer än den gjort..typ makalös tillväxt..montin har haft en strålande tllväxt i mitt tycke..har inte så stor erfarenhet om den

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tror inte det skadar med kalciumhydroxid..körde det ett tag..likaså fuskade jag med balling höftade i typ.nu kör jag bara vattenbytesmetod...gör över med 10 kilo salt på 4 månader ca 15 liter i veckan

Ändrat av hagbard
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 6 år senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...