Gå till innehåll

Nytt på Interzoo 2014


stigigemla

Rekommenderade inlägg

Jag skulle vilja se ledlysrör med ett gäng RB led i Tex.

Du menar detta?

Och

Med dammig skoltyska tyckte jag mig förstå följande:

ATI visade en prototyp som de siktar på att lansera till hösten som är ett modulärt system av LED-rör som finns i olika färgkombinationer och längder från 30-170 cm med 15 cm increment.

Systemet är modulärt i antal också, men jag uppfattade inget maxantal.

Programering sker via samma mjukvara som används till hybriderna idag och som även skall gå till de nya sirius-LED-ramperna.

Blir spännande detta! Grymt sleek design iaf - även om det är en prototyp. Men slutprodukten tror jag gör sig i vilket vardagsrum som helst....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kul att läsa, Kjell!

Utan att själv besökt mässan finner jag följande mest intressant och jag tror dessa fyra kommer att ha störst påverkan på vår hobby framöver.

1, Tritons labtjänst, (Inte så stort i Sverige än, men ökar lavinartat på engelska saltvattensforum)

2, Theiling Roller mat, mekaniskt filter som alternativ till filterstrumpor

3, Nya streampumpar från Tunze och Maxspect

4, GHL's svar på smartare och mer uppkopplade doserpumpar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kul att läsa, Kjell!

Utan att själv besökt mässan finner jag följande mest intressant och jag tror dessa fyra kommer att ha störst påverkan på vår hobby framöver.

1, Tritons labtjänst, (Inte så stort i Sverige än, men ökar lavinartat på engelska saltvattensforum)

2, Theiling Roller mat, mekaniskt filter som alternativ till filterstrumpor

3, Nya streampumpar från Tunze och Maxspect

4, GHL's svar på smartare och mer uppkopplade doserpumpar.

Triton och GHL missade jag - men Lasse pratade en hel del om Tritons labbtjänst och att den var väldigt vettig. THeiling och Maxspect har jag med och vad gäller Tunze avstod jag avsiktligt från att ta med dom för jag tyckte att det fanns streamers som var mer prisvärda än deras.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ni som sett denna "in action" kan ni förklara för mig vad som händer med den förbrukade filterrullen? Visst låter det fint att inte behöva byta filtersocka på ett år men frågan är hur det luktar med ett år gammal fuktig filtersocka?

Du behöver givetvis inte spara dina gamla filtersockor om skaffar denna... *haha* ;-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Men vad händer med det förbrukade filtermaterialet? Det rullas upp på en rulle så det tillförs hela tiden ny smuts och fukt så om man inte tar bort det rätt så frekvent så kommer det nog kunna lukta riktigt illa där efter en tid. Är det tänkt att man ska ta bort den skitiga delen? Är det lätt att ta bort den skitiga delen?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

På orginal rollfiltren från Genesis så luktar den skitiga rullen inte något alls, filtermattan kapslar in skiten så ingen lukt kommer ut.

Om du skär i rullen t.ex om du vill återanvända PVC rullen i mitten så stinker det ruttet ägg, man gör det inte inomhus.

Om den nya billigare kopian har lika bra filtermattkvalite vet jag ej. Genesis rollfilter är bland det bästa jag köpt till mitt kar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...