Gå till innehåll

Liten mussla och frökenfisk?


Peckoltia

Rekommenderade inlägg

  • 2 veckor senare...

Uppdatering här, nu har det gått 2 veckor och musslan mår fortfarande bra och flyttar runt lite i karet men mest bor den under en sten och den syns där även om det är lite mörkt att fota,

ska testa idag och se om jag kan ta något foto på den där ändå :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
  • 3 veckor senare...

Så var det dags för uppdatering av min mussla Animal då igen, nu är vi uppe i 2 månader och jag såg honom som hastigast i går kväll och han mår ännu prima,

tyvärr var han på en tokig plats i karet så det gick inte att fota honom :D

Vet inte om jag håller med om att dom skulle vara så svåra men vi får se framöver hur det går med Animal,

tror att om man har för rent i karet så funkar dom inte för då finns det inget att filtrera och äta :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vet inte men den är inte stor knappt 2 cm enligt dem i butiken ska den få röda tentakler och om du menar skalet så har det med ljuset att göra när jag fotat den :)

Dom blir upp emot 7,6 cm och när man googlar så finns det många olika färger på dem med :)

Jag har beställt några till av dessa nu får se när de får hem dem :)

Ändrat av Peckoltia
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är han död men tror det har med att något blev fel i karet igår, jag hittade det väldigt dimmigt, tog hand om det och nu är det normalt igen men nästan alla snäckor gick åt och även mina pungräkor:(

Vet inte vad som hände mer än att det inte var någon nitrit och mer än att påhängsfiltret stannat, kan det bero på syrebrist?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...