Gå till innehåll

Luck- / skåplackering?


blackizzz

Rekommenderade inlägg

Någon här som har tips på var man kan lämna in skåp/luckor för lackering i stockholm (i närheten av) där de inte vill ha flera hundra för en ynka liten lucka? (fått offerter på 635kr per lucka, med mått 735x374x16mm vilket jag tycker är att ta i lite, och det var helt standard)

Helst är det högblankt som gäller, vilket självklart kommer kosta extra, men lite vettiga pengar kanske man kan hitta något för?

Några tips?

Annars får jag ta saken i egna händer och misshandla luckorna ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Förstår om du vill lämna in på sprutlackering, då blir förmodligen resultatet precis så bra som man önskar.

Ett alternativ är dock http://www.de-ijssel-coatings.se/ i vissa fall blir till och med båtarna finare med denna rollingmetod än sprutlackerade båtar. Funderar själv på grafitblå möbel. Vet dock inte vad bruden skulle säga om en stor, blå, glänsande pjäs i rummet, själv tycker jag att det låter riktigt snyggt ;)

Ändrat av Casio
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Verkar vara igång och ha hyggliga priser

http://www.lackatoklart.se/index.php?pageid=6

Jag kollade på deras hemsida, och de vill ju ha 600+ för varje lucka, och det blir ju då 1200 bara för luckorna, och sedan förmodligen en bra bit mer för stommen. Lite överdrivet enligt mig :P men det är kanske för att jag är van vid att göra saker själv, vilket håller ned kostnaderna :P

Sent from my IPhone

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Förstår om du vill lämna in på sprutlackering, då blir förmodligen resultatet precis så bra som man önskar.

Ett alternativ är dock http://www.de-ijssel-coatings.se/ i vissa fall blir till och med båtarna finare med denna rollingmetod än sprutlackerade båtar. Funderar själv på grafitblå möbel. Vet dock inte vad bruden skulle säga om en stor, blå, glänsande pjäs i rummet, själv tycker jag att det låter riktigt snyggt ;)

Ser ju helt klart ut som ett bra alternativ! Ska jag absolut kolla vidare på!

Sent from my IPhone

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag anlitade Stockholm Industrilack i Högdalen för mitt skåp. Blev supernöjd. Kommer inte ihåg exakta priser men hela mitt skåp (160x70x80) gick på 2000 kr. Ring och kolla med dem vad det skulle kosta

08-7491055

http://www.stockholmsindustrilack.se

amygatud.jpg

Det var ju lite mer humant, jag kollar med dem, tack! :)

Sent from my IPhone

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kollade på deras hemsida, och de vill ju ha 600+ för varje lucka, och det blir ju då 1200 bara för luckorna, och sedan förmodligen en bra bit mer för stommen. Lite överdrivet enligt mig :P men det är kanske för att jag är van vid att göra saker själv, vilket håller ned kostnaderna :P

Sent from my IPhone

Jag tycker det ser ut att stå 185/ licka, sen vet jag inte vilka options du lägger till...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker det ser ut att stå 185/ licka, sen vet jag inte vilka options du lägger till...

Jo, fast det stiger ganska fort till närmare 600 om man vill ha högblanka, och det är enda orsaken till att jag skulle få det lackat av någon annan :) måla enfärgat i matt kan jag göra själv, att få det blankt och fint är ett helt annat projekt :P

Sent from my IPhone

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Att lacka högblankt är nåt helt annat än att lacka halvblankt eller matt.

Matt kan du lacka i två lager medan högblankt kräver 2 lager lack och två lager klarlack med slipning däremellan för att få bra finish.

Vill man sedan ha det riktigt slätt och blankt rubbar man ner det översta lagret klarlack med ett 1200 papper och polerar därefter upp finishen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Att lacka högblankt är nåt helt annat än att lacka halvblankt eller matt.

Matt kan du lacka i två lager medan högblankt kräver 2 lager lack och två lager klarlack med slipning däremellan för att få bra finish.

Vill man sedan ha det riktigt slätt och blankt rubbar man ner det översta lagret klarlack med ett 1200 papper och polerar därefter upp finishen.

Vilket är varför jag skulle kunna tänka mig att lämna bort arbetet för att få en bra finish, men jag gör det själv om jag inte hittar ett lägre pris någonstans :)

Sent from my IPhone

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har lackat en hel del till vänner och bekanta. Tyvärr tröttnar man fort då det är svårt att ta betalt. Kan tänka mig att bänken högre upp tar cirka 10 timmar att göra plus material förstås.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har lackat en hel del till vänner och bekanta. Tyvärr tröttnar man fort då det är svårt att ta betalt. Kan tänka mig att bänken högre upp tar cirka 10 timmar att göra plus material förstås.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk

Jo det förstår jag, du kanske kan agera bollplank om jag väljer att göra det själv med den "traditionella metoden"?

Min bänk är bra mycket mindre, 75x75x50, ned två dörrar, redan grundad en gång, skall grundas en gång till innan lackering.

Sent from my IPhone

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Då är det bara att slipa efter nästa grundning och måla två gånger. Det brukar inte behöva grundas två ggr dock. Mdf är underbart bra att måla på. Jag skulle kört med en syrahärdande lack om grundlacken klarar det. Vattenfärg är ganska svårjobbad tycker jag.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Då är det bara att slipa efter nästa grundning och måla två gånger. Det brukar inte behöva grundas två ggr dock. Mdf är underbart bra att måla på. Jag skulle kört med en syrahärdande lack om grundlacken klarar det. Vattenfärg är ganska svårjobbad tycker jag.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk

Nej, jag vet att en gång brukar räcka, men jag kommer att spackla skruvhål etc, och sedan slipa efter det, och då vill jag gärna ha ett jämnt underlag att arbeta med sen när det skall lackas :) Anledningen till att jag grundade innan skruvning är att jag ville få grundfärg på alla kanter som ett litet extra skydd mot fukt :)

Min bänk är inte högblank. Missade skriva det. Då kostar det nog betydligt mer.

Jo, jag såg det, men det skadar ju inte att kalla in en offert ändå :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...