Gå till innehåll

Jebao RW-8


JonasW

Rekommenderade inlägg

Beställde Jebao RW-8 (http://www.fish-street.com/jebao_wireless_rw-8_wave_maker) så fort den kom ut då jag tyckte att designen såg lovande ut.

Den skickades i början av veckan och kom fram idag trots en helgdag mitt i veckan. Snabba leveranser från Fish-Street!

Tog ut mina tre WP-25:or och satte in två RW-8:or istället. Synkningen gick på automatik, behövde aldrig röra en knapp.

Ljudmässigt så tycker jag att de låter lika mycket (eller lite...) som WP-25 men det är flödet som är förändrat till det bättre.

Nya designen på dessa streamers gör att flödet inte alls är lika koncentrerat. Om jag satte en streamer riktad rakt fram förut så fick jag ingen krusning på ytan utan fick rikta upp dom lite.

Med dessa placerade på samma ställe så får jag bra ytrörelse. Man kan ju tro att de ska upplevas som svagare då, men icket. Med EN av dessa på full effekt i mitt 490-liters kar så blir det storm.

Ett problem kvarstår med dessa, utan en ställbar AC-adapter så kan man inte använda alla programmen utan att de blir för starka. I-landsproblem, men jag skulle råda de som köper en att köpa en adapter samtidigt för 10$ (65:-).

Kan absolut rekommendera denna streamer. Har ni några frågor, fråga på :).

Lite snabba bilder nedan:

post-7018-14468933534599_thumb.jpg

post-7018-14468933534906_thumb.jpg

post-7018-14468933535183_thumb.jpg

post-7018-14468933535467_thumb.jpg

post-7018-14468933535761_thumb.jpg

post-7018-14468933536145_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Beställde Jebao RW-8 (http://www.fish-street.com/jebao_wireless_rw-8_wave_maker) så fort den kom ut då jag tyckte att designen såg lovande ut.

Den skickades i början av veckan och kom fram idag trots en helgdag mitt i veckan. Snabba leveranser från Fish-Street!

Tog ut mina tre WP-25:or och satte in två RW-8:or istället. Synkningen gick på automatik, behövde aldrig röra en knapp.

Ljudmässigt så tycker jag att de låter lika mycket (eller lite...) som WP-25 men det är flödet som är förändrat till det bättre.

Nya designen på dessa streamers gör att flödet inte alls är lika koncentrerat. Om jag satte en streamer riktad rakt fram förut så fick jag ingen krusning på ytan utan fick rikta upp dom lite.

Med dessa placerade på samma ställe så får jag bra ytrörelse. Man kan ju tro att de ska upplevas som svagare då, men icket. Med EN av dessa på full effekt i mitt 490-liters kar så blir det storm.

Ett problem kvarstår med dessa, utan en ställbar AC-adapter så kan man inte använda alla programmen utan att de blir för starka. I-landsproblem, men jag skulle råda de som köper en att köpa en adapter samtidigt för 10$ (65:-).

Kan absolut rekommendera denna streamer. Har ni några frågor, fråga på :).

Lite snabba bilder nedan:

Roligt att höra, jag beställde också två idag :) Dock ingen adapter, finns det på deras UK warehouse att beställa också?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag beställde 2 st rw-15 till mitt 275liters. Hehe, känns som de kommer bli bra flås. Men jag planerar att köra de på låg fart för att hålla nere ljudnivån så långt de bara går. Jag är egentligen nöjd med mina två wp-25or men bredare flöde är ju trevligt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Verkar bra! Kan kanske bli supplementpump senare om det skulle behövas hos mig :)

Lustigt dock, du beställde saker från FS i början av veckan och fick dem idag, jag beställde saker för en månad sen och väntar fortfarande :smiley24: Sitter fast i tullen nu enligt posten, men det borde lösa sig snarast...

Hade du problem med tull på din pump?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Verkar bra! Kan kanske bli supplementpump senare om det skulle behövas hos mig :)

Lustigt dock, du beställde saker från FS i början av veckan och fick dem idag, jag beställde saker för en månad sen och väntar fortfarande :smiley24: Sitter fast i tullen nu enligt posten, men det borde lösa sig snarast...

Hade du problem med tull på din pump?

Har beställt saker från Fish-Street runt tio gånger nu tror jag och har faktiskt bara fått förtulla sakerna en enda gång.

Just dessa pumpar skickas från UK-lagret utan extra kostnad (även om du valt HK) just nu, men den "driven" går nog ut när som helst skulle jag tro.

Ska bli intressant att se om de är lika känsliga för smuts som WP25. Mina WP25 tappade väldigt mycket kraft tills jag gjorde rent dem. Blev som nya med fullt tryck igen! :)

Har sett flera skriva just detta. Jag känner inte igen mig i det. Min ena WP-25 har jag inte rengjort på flera månader och den fungerar fortfarande fint och körs nedställd genom ställbara AC-adaptern.

Får se om jag åker på rengöring med dessa istället då :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej.

Kan någon svara på hur stora de är jämfört med WP-25?

Det är framför allt diametern på pumpen och fästet jag är intresserad av.

Min WP-25 får precis plats mellan glaset och avrinningen. Är RW-8 bredare blir det tight.

Funderar på två st. i stället för mina 6095.

/Håkan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mätte dom aldrig när jag hade dom bredvid varann, men det ser ju ut att vara exakt samma fäste. Jag har svårt att tänka mig att det skiljer något på bredaste punkten. Maila Fish-street annars? De brukar vara snabba på att svara på mail tycker jag (24h).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag såg också specen på hemsidan, men kunde inte riktigt förstå måtten.

Det borde väl vara så att 9,5 cm är längden, 5,5 cm är diametern på pumphuset och 7 cm är diameter/bredd med hållaren.

I så fall kan man ju sätta hållaren på "fel" ledd och klara sig med 5,5 cm.

Om det nu är så. Det var därför jag frågade om någon mätt sin, eller jämfört med WP-25.

Men tack för hjälpen alla.

/Håkan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, nu är det bekräftat. Två st rw-15 i ett 275 liters är aningen overkill ;) läge 2 av 8 blev bra. Pumparna var betydligt större än mina wp25or, men med lite kalkalger på så blir de nog OK. Redan nu är de nästan knäpptysta. Med lite beläggning på så kommer det nog bli riktigt bra.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Fick hem min idag.

Trodde att man kunde ställa ner hastigheten i w1 w2 och else mode på dessa, men min drar på fullt i alla lägen förutom h läget.

Funkar bara speed i h läge , isåfall är det lite kasst!?

Just nu kör jag den i nightmode och då varvar den inte upp som en dåre

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Som med alla deras streamers så är en ställbar AC-adapter ofta ett måste (i alla fall om man vill nyttja de flesta programmen). Det är ett sådant jäkla tryck i dom.

Den kostar ju bara 10$ (65:-) så jag tycker inte att det är mycket att fundera på när man ändå beställer.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

såg nu att det är en 12/24v reglerare även till rw modellerna.

Lite väl mycke smisk för mitt 140liters akvarium oO

Edit.

Såg nu att i nightmode så ställer sej pumpen på den lägsta konstanta flödet.

Enda mode som påverkas av hastigheten förutom den konstanta är W1, får testa att köra den så länge, alt sälja pumpen och ta dual wp1

Ändrat av Spendrups 5.9
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Som med alla deras streamers så är en ställbar AC-adapter ofta ett måste (i alla fall om man vill nyttja de flesta programmen). Det är ett sådant jäkla tryck i dom.

Den kostar ju bara 10$ (65:-) så jag tycker inte att det är mycket att fundera på när man ändå beställer.

Trodde att denna funktion var med i rw serien.

Hittade på några adaptrar som ger 12v, nu går den betydligt snällare. Har även en på 15v som ska testas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Trodde att denna funktion var med i rw serien.

Hittade på några adaptrar som ger 12v, nu går den betydligt snällare. Har även en på 15v som ska testas

Trodde jag med då de specar lägsta flödet så lågt. Men icket.

Det blir lätt problem med deras knackiga engelska. Men ska du beställa någon fler gång så kan jag rekommendera deras ställbara adapter. Den är ställbar i typ 12V, 15, 17, 19, 21, 24 (påhittade siffror, men du förstår ;) ).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Trodde jag med då de specar lägsta flödet så lågt. Men icket.

Det blir lätt problem med deras knackiga engelska. Men ska du beställa någon fler gång så kan jag rekommendera deras ställbara adapter. Den är ställbar i typ 12V, 15, 17, 19, 21, 24 (påhittade siffror, men du förstår ;) ).

Ja deras engelska är rättkass. Synd att dom missa&skicka med en bubblemagus curve 9. Alltannat var dock med, kanske ska passa på att be dem skicka med en ställbar adapter 8)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...