Gå till innehåll

SketchUp: modeller för nedladdning


blackizzz

Rekommenderade inlägg

Tänkte jag kunde lägga upp modeller i en tråd, där folk som sketchar antingen kan länka sina egna modeller eller helt enkelt ladda ned de modeller som finns för att enkelt få fram ett system :)

Jag har gjort en hel del modeller, men de flesta är tyvärr för "specifika" för en person för att ni skall ha någon användning för dessa, så i stället har jag laddat upp de som jag tror andra kan ha nytta av :)

Skummare, Vortech-pumpar, zeovitfilter osv. Fler kommer att laddas upp i framtiden.

https://3dwarehouse.sketchup.com/user.html?id=1287098849419599396252974

Bland annat dessa modeller som är i stort sett helt perfekta i mått och utseende, några minidetaljer som skiljer sig åt, och loggorna saknas, men annars så stämmer de :)

post-4681-14468933546704_thumb.png

Har ni gjort något ni tror andra sketchupanvändare kan ha nytta av? Skicka upp en länk här så blir folk säkert glada!

Om ni saknar någon modell (returpump eller så) så kan jag kolla om jag har varianter av dessa i mitt bibliotek.

Happy Sketching! :)

post-4681-14468933546622_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle vara kul om du kunde vissa hun man gör pvc delar. Får inte till det. Har lärt mej mycket av dej! Riktigt roligt.

Absolut kan jag fixa det, det är ganska enkelt men tar lång tid om man vill göra det rätt :), jag fixar en kort tutorial ikväll :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Håller på att göra Vortech's EcoSmart Controller, och eftersom det redan finns en på 3D warehouse tänkte jag att jag skulle posta lite bilder med jämförelser ;) Har bara gjort grunderna än så länge, detaljer kommer att komma senare, men så här ser det ut nu:

post-4681-14468933581085_thumb.jpg

Min är då den till vänster -dans

Stay tuned ;)

post-4681-14468933581164_thumb.jpg

post-4681-14468933581239_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tunze 6095 nu uppe, 3 mått är exakta, resten är ögonmåttat från bilder, så den kan vara lite "off" i vissa avseenden.

De mått som är exakta är väl de som faktiskt är viktiga hehe, kroppens diameter, utloppets diameter och deras längd tillsammans. fästet kan alltså vara helt fel, men vad vet jag :P

post-4681-14468933587393_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 år senare...
  • 5 år senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...