Gå till innehåll

Ett Blött Hörn I Solna


Rekommenderade inlägg

Ljuvligt, har saknat dina bilder :)

Kul att du gillar dem!

Som vanligt, snygga bilder.

Hoppas att det regnar i Sthlm i helgen, då kan du ta mer kort.

Solen skiner från en klarblå himmel

Grymma bilder,,,, den översta är ju helt magisk:)

Helt klart en favorit!

Märker när jag plåtar mina sps:er att dom är väldigt skuggade underifrån. Ingenting jag tänker på när jag tittar på dem men genom kameran ser jag det. Så var det inte när jag hade sand på botten. Intressant...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jaha, idag skulle man bara flytta på "en" korall. Det blev ommöblering av hela revet-skrattar hysteriskt Men det blev ganska bra faktiskt. Fick upp några acroporor som stod lite skuggigt eller lite nära botten. Sen placerade jag några mindre ljuskänsliga koraller lite längre ner. Jaja så kan det gå=) Får ta nån bild när dimman lagt sej och korallerna slutat slemma.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jaha, idag skulle man bara flytta på "en" korall. Det blev ommöblering av hela revet-skrattar hysteriskt Men det blev ganska bra faktiskt. Fick upp några acroporor som stod lite skuggigt eller lite nära botten. Sen placerade jag några mindre ljuskänsliga koraller lite längre ner. Jaja så kan det gå=) Får ta nån bild när dimman lagt sej och korallerna slutat slemma.

Hahaha, välkommen i demolutionsklubben, det händer mig nästan varje gång fingarna doppas:):)

Trodde bara att det var ja som vart fumlig:):)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Efter att jag flyttat runt revet föra helgen så har det hänt nått magiskt. Har jobbat endel i veckan och inte sett karet med belysning på på hela veckan. Idag när jag jag kollade på karet så fanns där inte en alg på glaset? Näst intill all cyano va också borta. Helt underbart=) hoppas att det håller i sej.

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
  • 8 månader senare...

Min favoritfisk tagen av min favoritfotograf!!!!!!!

 

Jag hade intalat mig att inte ha denna i mitt nya akvarium - men fotot fick mig att börja vackla.....

 

Välkommen tillbaka igen - mer foton - tack

 

MVH Lasse

Ändrat av Lasse
  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

On 2016-06-01 at 21:21, Lasse sa:

Min favoritfisk tagen av min favoritfotograf!!!!!!!

 

Jag hade intalat mig att inte ha denna i mitt nya akvarium - men fotot fick mig att börja vackla.....

 

Välkommen tillbaka igen - mer foton - tack

 

MVH Lasse

Ja det är en trevlig fisk faktiskt. Väldigt tacksam att fotografera. Jag köpte tre stycken men en gick bort första dygnet. Hur funkar det med kön och så vidare? Är dom hermafroditer eller måste man hitta hona/hanne? Hur lång tid tar det innan dom börjar tugga?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...