Gå till innehåll

Jebao DP-4 - doserpump


JonasW

Rekommenderade inlägg

  • 1 månad senare...
  • 1 månad senare...

Nja sådär gjorde en ny sats balling å körde en kalibrering men åndå så är det olika mellan kanalerna men 1 drar mer medans kanal 2 och 3 är lika så ev blir kanal 4 för ca istället för kanal 1

Fattar ej vad som gör felet då jag inte vart ute för detta innan med balling

/Christian

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har samma problem. Kör 15ml fm color elements en gång i veckan, efter några månader så är en flaska tom, en har 20% kvar och en 50%. Ser även att vätskan rinner tillbaka i slangarna så den håller inte tätt nån längre tid.

Har mailat fishstreet om det, om den ska funka såhär dåligt är den inte värd de pengarna ens.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fel i mjukvaran kanske?!

Nja sådär gjorde en ny sats balling å körde en kalibrering men åndå så är det olika mellan kanalerna men 1 drar mer medans kanal 2 och 3 är lika så ev blir kanal 4 för ca istället för kanal 1

Fattar ej vad som gör felet då jag inte vart ute för detta innan med balling

/Christian

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har samma problem. Kör 15ml fm color elements en gång i veckan, efter några månader så är en flaska tom, en har 20% kvar och en 50%. Ser även att vätskan rinner tillbaka i slangarna så den håller inte tätt nån längre tid.

Har mailat fishstreet om det, om den ska funka såhär dåligt är den inte värd de pengarna ens.

Har de inte skickat med backventiler?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 6 månader senare...

Sådär den fyller sitt syfte men kör en kalibrering per månad

Kanal 3 kom inte ens upp till 100ml innan den stannade på 250 i räkneverket.

Fick plocka isär huvudet å göra rent slangen så funkade allt igen.

Såg att det bara var 3 rullar i varje huvud så där är skillnaden å precisionen med en som har 4rullar.

Tyvärr så verkar det rinna tillbaka så man ser en luftbubbla före pumphuset (in)

/Christian

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...