Gå till innehåll

säljer inte= för privat bruk


hagbard

Rekommenderade inlägg

Det håller inte om man driver affär!Allt är till salu i form av levande..skulle inte så vara fallet så krävs det andra tillstånd...som är mycket hårdare dvs som man driver djurpark..ett sätt att komma ifrån spekulanter är att sätta ett högt pris..att vara säker kan man inte vara vid 6.900 utan man höjjer till 11.000 kronor..det är helt i sin ordning..då följer man reglerna..skulle någon vara miljadär eller förövrigt onaturligt intresserad kan man dock inte freda sig som handlare...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Trist syn på andra människor ni bägge har

kontrollera fakta istället för att sitta och gnälla finns något som heter marknadspris......

så är du sugen på en av firrarna så köp.....och kolla upp priserna hos andra handlare

som har dom eller kan fixa fram en polyzona till ett lågt pris så köp.....för det är en trevlig fisk....lite tuff bara

mvh

Michael

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Trist syn på andra människor ni bägge har

kontrollera fakta istället för att sitta och gnälla finns något som heter marknadspris......

så är du sugen på en av firrarna så köp.....och kolla upp priserna hos andra handlare

som har dom eller kan fixa fram en polyzona till ett lågt pris så köp.....för det är en trevlig fisk....lite tuff bara

mvh

Michael

nu kanske du driver iväg? ni? men ok då..du har haft denna firre? betalde du 11.000? och är du miljadär eller onaturligt intresserad?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nej jag tycker det bara är väldigt konstigt att någon i Karlskoga sitter och antyder saker som han inte har en aning om

Utan kolla upp fakta innan man kommenterar något

är väl på detta viset alla trista rykten uppstår.......som tyvärr inte gör att salthobbyn går framåt

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nej jag tycker det bara är väldigt konstigt att någon i Karlskoga sitter och antyder saker som han inte har en aning om

Utan kolla upp fakta innan man kommenterar något

är väl på detta viset alla trista rykten uppstår.......som tyvärr inte gör att salthobbyn går framåt

vad menar du? oförskämt på min ära..karlskogabor står nte högt i kurs märker jag

Ändrat av hagbard
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om man menar generellt butiker så har iallefall jag stött på detta..privat! ej till salu...det får man inte om man inte har tillstånd för tex offentilgt zoo..rätta mig om jag har fel

Jo det stämmer säkert,men många butiker har visningskar där det inte är tillsalu I.

Hur kan då visa butiker ha det?

Lätt att kring gå då allt I karet redan är sålt till en annan kund som kommer om 2 år och hämtar det.

Patrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Allt i butik behöver inte vara till salu. Gå in på CityGross och be och få köpa en frysdisk så får du se vad som händer.

nej så enkelt är det inte..saluför du djur och har tillstånd för det är allt till salu..däremot är det ok att sätta 11 tusen spänn i pris för en fisk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

:skal

Jo det stämmer säkert,men många butiker har visningskar där det inte är tillsalu I.

Hur kan då visa butiker ha det?

Lätt att kring gå då allt I karet redan är sålt till en annan kund som kommer om 2 år och hämtar det.

Patrik

Vissa butiker gör fel..fråga om dom har tillstånd för offentilgt zoo o annars ring polisen hehe

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har precis bett min lokala handlare att ta offert hos en grossist på en fisk för 15000:- o då är jag inte ens miljonär utan bara extremt intresserad av att ha något som inte så många andra har.

Så det finns säkert köpare på en fisk för 11000:- också.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

nej så enkelt är det inte..saluför du djur och har tillstånd för det är allt till salu..däremot är det ok att sätta 11 tusen spänn i pris för en fisk

Så i en affär som säljer kassa-apparater så ska du få köpa deras egen kassa-apparat? Inte troligt i mina ögon.

Alla varor ska givetvis vara till salu, men en del grejer kan räknas som inredning. Det lär knappast finnas en speciel lagstiftning för djuraffärer här. Du kan ju tillämpa samma resonemang på akvarierna. Djuraffären säljer fiskar men är ju inte tvungen att sälja hela sin inredning med försäljningskar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Moderator's upplysning:
mod.gifTråden låses då den inte tillför något positivt till forumet.

Klippt från lagtextens paragraf 43, Förevisning av djur av vilda arter

43 § ...Sådant tillstånd krävs inte heller om förevisningen avser akvarier med en volym som är mindre än 1 000 liter per akvarium och som omfattar högst tre akvarier med fiskar och blötdjur eller någon av dessa djurgrupper.

Länk:

http://www.naturvardsverket.se/hb/Artskyddsforordningen/Lagtolkningar/Artskyddsforordningen/40-45--Forevisning-av-djur-av-vilda-arter/

Ändrat av ormet
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest
Detta ämne är stängt för fler inlägg
×
×
  • Skapa Ny...