Gå till innehåll

korallfisken i linköping


hagbard

Rekommenderade inlägg

Riktigt j...vla blåst ägare!

Ska man ta det på allvar så kanske du ska ge en anledning till ditt uttalande.

Inget fel att tycka mindre bra om folk, det gör vi väl alla, men normalt sett brukar man väl ange en anledning till varför man tycker så?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ett lite mer utvecklande svar kanske:

Nej du ska nog inte försöka få en lista - har svårt att tänka mig nån sitta och lista allt som finns eller inte om du inte har väldigt konkreta frågor.

Har varit där en gång och då var det lite urplockat, det bar såhär års.

Ring och jör om de har mucket inne, det är väl en lagom nivå....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har varit där 4 ggr. En gång var det bra och det var i samband med en träff i Linköping 4 år sedan typ.

De andra gångerna har det funnits ett 10 tal fiskar och koraller som inte någon av de 4-5 butiker ville ha som va där innan vi privatpersoner fick komma in.

Ring innan , Ring Ring Ring ,och åter igen ring innan. Riktig skitaffär om du kommer dit långt efter de fått leveranser , 2 dagar efter en stor leverans kan va för sent tom.

Jo , om de inte gillar dig kan de höja priset med ett par hundra. Fins inga lister på vad som finns utan priserna tas mer ur luften typ efter vem som frågar.

När jag ringde en gång innan jag skulle dit och jag fråga om vad som fanns mm så fick jag till svar

- Är du en sådan där som bara frågar om priser och inget handlar?

Åker jag dit igen? Nja högst tveksam.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har varit där 4 ggr. En gång var det bra och det var i samband med en träff i Linköping 4 år sedan typ.

De andra gångerna har det funnits ett 10 tal fiskar och koraller som inte någon av de 4-5 butiker ville ha som va där innan vi privatpersoner fick komma in.

Ring innan , Ring Ring Ring ,och åter igen ring innan. Riktig skitaffär om du kommer dit långt efter de fått leveranser , 2 dagar efter en stor leverans kan va för sent tom.

Jo , om de inte gillar dig kan de höja priset med ett par hundra. Fins inga lister på vad som finns utan priserna tas mer ur luften typ efter vem som frågar.

När jag ringde en gång innan jag skulle dit och jag fråga om vad som fanns mm så fick jag till svar

- Är du en sådan där som bara frågar om priser och inget handlar?

Åker jag dit igen? Nja högst tveksam.

Men gud! det verkar charmigt :ler:..verkar vara folk som jag brukar umgås med hehe hårdingar typ..blir mer o mer avgjort att jag åker dit

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

har varit där kanske 4-5 gånger. någon gång varit riktigt urplockat, men någon gång varit riktigt bra urval. de har riktigt bra priser på fisken inne. dock säljer de till vissa butiker, så antar att mycket av fisk/koraller de får in åker direkt till andra butiker.

som tidigare har skrivit, ring innan du sätter dig i bilen och åker många mil! de har tidigare haft stängt i juli.

har inga dåliga erfarenheter av dem när det gäller bemötande. kanske beror på väder, vind och kanske hur jag är som kund också?!? :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tror de stänger i Juli, var där häromdagen och då fanns inte många fiskar kvar, men koraller finns.

lite typiskt min otur..är ute efter fisk..ska ha det nu,,nu får det vara bra med försiktighet o tassa på tå typ...6 stycken av lämplig art samt någon sandstjärna

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Åk till triton och leasing istället. Lika långt till sthlm för dig och då har du två butiker (tre om du räknar bromma)

ja du kanske har rätt? har väl dryga 16.6 mil till linköping mot typ 23 till stockholm..är väl solklart om stockholm kan levera..men har typ varit där så mycket i sötsvängen de sista 20 åren för att min bror bor där...och kan inte tycka att det är nått amazing kontra landsbygden? men det är skillnad på den salta biten då? för korallfisken är ju en klassisk firma

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

den här veckan är det öppet, sen är det semester stängt hela juli, rätts så urplockat just nu. Men kommer man samma dag som dom fått import så kan man göra några riktiga fynd till vrakpriser.. lär känna gubbarna så är dom båda två väldigt goa

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej! Jag har bra erfarenheter gällande inköp av fisk och koraller. Men ring och kolla innan ni åker, saker tar snabbt slut. De brukar stänga butiken till sommaren. Jag får nyhetsbrev när nya sändningar är säljbara och det ökar såklart chansen att få tag i djuren. Tänk er för vad ni skriver om säljare och affärer, tråkig attityd. Jag har alltid fått bra bemötande från dem.

mvh / ante

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bor 750 meter från den butiken men handlar inte där. Väldigt slumpmässigt hur de behandlar kunderna. Så du kan ju ha tur... min uppfattning är att jag behandlade dem på samma sätt som andra handlare så tror inte jag var otrevlig eller så.

Dessutom förkastade de ett visst forum på internet och sa att man skulle göra på deras sätt eftersom det inte fanns någon som kan nåt här.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, inget skrivet utan bara verbalt när jag frågade om lite andra metoder som jag läst om här. Om jag ska försöka vara objektiv så tyckte jag kvaliteten och priserna på det levande var bra. Jag blev även trevligt bemött fram till en viss punkt när något hände men jag vet fortfarande inte vad. Alla är kanske inte lika känsliga som jag men vill ha en bra känsla i magen när jag går in i och ut från en butik.

Man ska ju vara lite försiktig med att kritisera någon som inte kan försvara sig så det bästa är ju att åka dit själv och bilda sig sin egen uppfattning. Det kostar ju inget att titta...

4 år senare kanske jag borde gå dit och kolla om det var en tregångsföreteelse.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej! Jag tycker som du att bemötandet är viktigt precis som beskriver. Tycker att du har bra synpunkter och ibland blir det fel gällande bemötande av kunder men också mellan oss akvarister :). Var inte min avsikt att moralisera :). Vi tycker ibland olika och det är helt ok eller hur? Blev lite full i skratt av det där med "tregångsföreteelse", härligt uttryck!

Mvh / ante

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag var där o handlade lite frysfoder idag och hade en trevlig konversation med herrarna. Har de kaffe och fikabröd framme när jag kommer blir jag alltid bjuden. Hade en häftig dust med dem förra året, men är fortfarande välkommen och blir som sagd bjuden på fika, samt får svar på mina frågor.

Lördag är det öppet, men sen är det stängt i en månad.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...