Gå till innehåll

Radion XR15


freddi36

Rekommenderade inlägg

I Europa läggs det moms (oftast mellan 16 och 25 %) på priset.

Köper man i USA läggs svensk moms (25%) på priset i tullen.

Det kan bli billigare att köpa i Europa + att man slipper vänta i flera veckor på tullbehandling.

Och köper du i Sverige har du garanti. (Inte fel om du köper Ecotech)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo det vet jag, men har man ingen form av moms i USA? Jag menar, om det ingår amerikansk moms på 400$ så är det ju ändå stor skillnad om man hade bott i USA istället.

Om jag beställer från USA vet jag att det troligen läggs på tull och moms så priset blir nog runt det samma ändå, menade bara att det var stor skillnad på priset om man inte räknar med tull och moms som man inte behöver betala om man hade bott i landet

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo det vet jag, men har man ingen form av moms i USA? Jag menar, om det ingår amerikansk moms på 400$ så är det ju ändå stor skillnad om man hade bott i USA istället.

Om jag beställer från USA vet jag att det troligen läggs på tull och moms så priset blir nog runt det samma ändå, menade bara att det var stor skillnad på priset om man inte räknar med tull och moms som man inte behöver betala om man hade bott i landet

USA har inte moms men någon annan slags omsättningsskatt på ca 0-10% som tillkommer på det pris som visas (dock ej på export till Sverige då tillkommer "enbart" porto, tullavgift och svensk moms på allt samt transportbolagets extraavgifter).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det skall den göra men är osäker på hur general agenten i Sverige säger för den är inhandlad i typ USA men de skall ej kunna vägra enligt min uppfattning.

Mja, generalagenten i Sverige har inget ansvar för produkter de inte sålt så det blir till att skicka tillbaka varan dit där den är köpt om man vill utnyttja eventuell garanti. ;-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...