Gå till innehåll

groggy efter at öppnat påse me koraller. hjälp tack.


rillz

Rekommenderade inlägg

fick hem koraller idag acans. öppnade påsarna och allt som vanligt, efter ett tag blev jag lite groggy konstig smak i munnen lite ont i bröstet.. nu e frågan kan jag fått med nåting i vattnet som dom låg i? bör jag vara orolig för nåt?. ingen annan här hemma har märkt av nåt.använde handskar och inga sår på armar dyligt. tacksam för svar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

säsljaren hade skickat dom i en gammal påse som han doppat i innan men var ursköljd. läste att man ska kasta påsen direkt efter koralldopp för att ev parasiter kan utlösa toxiner.

så om man sköljer ur en påse som luktar koralldopp medel efter ursköljningnen o fyller med vatten o lägger en korall i o skickar. finns det risk för toxiner då? är det farligt?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tror inte det är någon större fara. Men, om du nu fortfarande mår dåligt så behöver du ju faktiskt inte ha ett samband med korallerna eller påsen. Man kan ju bli sjuk ändå och det råkar sammanfalla med att man pular med akvariet. Så kanske läge att kolla upp vad det kan vara.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 år senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...