Gå till innehåll

Rickes återtåg 65 Liter very low-tech


Ricke

Rekommenderade inlägg

Hej alla gamla rävar och nya medlemmar, nu tänkte jag ta och komma tillbaka lite smått till saltvärlden efter snart två års frånvaro. Jag tänkte köra ett litet 45L nano med någon enstaka fisk och lättare koraller såsom knappar, skivor och någon lps.

Karet kommer väl startas någon gång i november då schemat lugnat sig lite. Nu ska det inhandlas lite belysning hade tänkt testa LED denna gången då det känns smidigt i ett litet kar. Frågan är bara hur stark belysning jag behöver till ett kar med knappar och lps, kan det räcka med 20W eller är det fortfarande gamla termen om 1W/Liter vatten?

Ska bli kul att återkomma till saltträsket då mitt stora har varit sötvatten sedan nerläggningen och kommer så förbli tills jag har ekonomin att dra igång det igen.

Har någon fraggar eller Levande sten den inte behöver framöver hör gärna av dig.

Skickar med en bild på det tänkta akvariet :)

post-2373-14468933948391_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej! Välkommen tillbaka! Smidigt litet akvarium, gillar bakgrunden. Jag kör en 60w led maxspect razor 16000 k över mitt 120 liters lido. Jag håller läderkoraller, capnella, xenia, stjärnpolyp, skivanemoner,ephyllia och pocillopora. Det fungerar bra tycker jag. Pocilloporan och stjärnpolypen har jag placerat högt upp ca 20 cm under vattenytan. Det är ca 50 cm från ytan till botten i akvariet. På botten finns skivanemoner. Halvvägs sitter ephyllia och läderkorall. Alla zoner xenia och capnella.

mvh ante

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Efter lite övervägande och överblick av gammal teknik så har jag valt att köra på ett 170Liters istället så kan någon Moderator vara vänlig att ändra titeln igen på min tråd eller helt enkelt ta bort den så gör jag en ny, så det blir rätt från början :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...