Gå till innehåll

patchis lilla försök, 30 liter aquael


patchi

Rekommenderade inlägg

Fick en liten impuls och startade upp ett 30 liters aquael på försök :) fyllde upp med vatten från stora karet och passade på att byta vatten i stora samtidigt. Sen tog jag två stenar från stora karet med lite skivor och stjärnpolyper på. La över alla lösa knappkolonier och acanstreor samt en trachopyllia. La korallkross på botten. Blev himla bra :) en turbo snäcka och en eremit följde med stenen.

Kör med en liten aquaclear 30 pump med litet svampfilter på och en led belysning 3:*12 watt.

Har inte tänkt ha fisk i utan kanske några sexyshrimps eller nån krabba. Snyggt med bara koraller :)

Tips och tankar tas gärna emot, bilder kommer!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...

Nu har det tuffat på ett litet tag :) fick bli mer i än jag tänkte :P hade lite koraller som filfisken noppar på i stora karet så de får bo i nanot, verkar trivas fint där :) gör vattenbyte varje vecka och gud vad smidig storlek det är ;) Det har fått lite invånare också, köpte två sexyshrimps först, men jag tyckte inte att de var så skoj att titta på så när jag var nere i göteborg sist så blev det en gobidon okinawae :) samt en mandarin som skulle få gå i detta kar och käka pods och matträna i lugn och ro var det tänkt, mandarinen verkar funka bra i detta kar däremot så jag väntar med att flytta den, den äter lobstereggs nu och även smakat på cyklops såg det ut som :) men är ju inte direkt snabbast så är orolig att den inte hinner få mat i stora karet med alla glupska fiskar och räkor. bilder följer om några minuter :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...