Gå till innehåll

Skummare (mini)


Guest Gäst

Rekommenderade inlägg

Är det någon som på senare tid har stött på en bra skummare (fabrikat, modell) för små (nano) akvarier.

Jag har just startat ett kar ca:85L och kör för tillfället skummarensom är avsedd för det ett annat akvarie som skall startas upp senare i år.

Så alla tips på små, bra skummare välkomnas.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har använt mig av sanders invändiga skummare. Funkar hyffsat. Men nu köpte jag en aquamedic turboflotor 750 som är en jätte som skummar upp till 400 literskar. Denna måste man då placera i sumpen efterssom den är stor och ful(deffinitivt inte gjord för nanokar). Jag har fått tips om att det finns en mindre aquamedic som heter midiflotor(?), denna verkar ha en mycket bra princip med två reaktorrör som gör att den är lika bra (?) som en dubbelt så hög skummare.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Aqua medics Miniflotor borde passa bra i ett 85 liters. Jag har själv två stycken i ett 250L och de funkar riktigt bra faktiskt. Sen finns det midiflotor som är större än miniflotor. Jag rekomenderar miniflotor.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...