Gå till innehåll

Hur vet ni hur mycket Ozon ni doserar


Flygrc

Rekommenderade inlägg

I mitt fall är jag ganska så säker på att så gott som inget går ut i akvariet eftersom vattnet från ozonreaktorn passerar ett filter med 3 liter aktivt kol innan det går tillbaka till akvariet. Man vill helt enkelt inte ha ozon i akvariet eller i bostaden.

Kör man i annat fall låg dos i skummaren (i en sump) så får man nog inte så mycket ozon i akvariet heller, men det är ju svårt att veta.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

I mitt fall är jag ganska så säker på att så gott som inget går ut i akvariet eftersom vattnet från ozonreaktorn passerar ett filter med 3 liter aktivt kol innan det går tillbaka till akvariet. Man vill helt enkelt inte ha ozon i akvariet eller i bostaden.

Kör man i annat fall låg dos i skummaren (i en sump) så får man nog inte så mycket ozon i akvariet heller, men det är ju svårt att veta.

Ah, jag ska förtydliga mig, hur mycket ozon som lämnar ozongeneratorn.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Som Henric svarade ovan... man mäter redox. (Fast det säger ju heller inte hur många mg ozon man doserat i vattnet, om det är det du var ute efter)

Ja det var det, jag blev fundersam på om jag missat något om ozon pryttlar , att det fanns sätt att ha koll på hur bra/dåligt en ozon generator fungerar.

Jag har en billig historia för att prova i sötvatten och jag var nyfiken på om det gick att kolla om den gör vad som databladet angav.

Hur är det med redox, det säger väl inte heller hur mycket ozon utan bara något om vattnets renhet?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...