Gå till innehåll

Dödade säkert hundra glasrosor


salta wille

Rekommenderade inlägg

och lite annat, tror jag.

Löste upp 3 rågade teskedar citronsyra i kokande vatten, sprutade med en tunn apotekarspruta rätt i mun på dessa rosor.

De kröp ihop och dog på fläcken tror jag. Men jag tror att lite annat tog skada. Ska ta en bild lite senare idag. Ska bara göra ett större vattenbyte först.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...

Jag har nu gett upp att ta död på glasrosor medelst citronsyra och kokande vatten. Inget hjälpte nåt vidare bra! Köpte en pepparmintsräka, men den var inte heller så värst hungrig på glasrosor. Kanske fel sorts pepparmintsräka. För några veckor sedan köpte jag en filfisk (Skulle heta fulfisk istället) och den gjorde ingen större nytta den heller. Nåja, det blir inga fler glasrosor och jag ser att på vissa ställen, så har filfisken knaprat i sig glasrosor.

Men istället för att smaska i sig glasrosor, äter den fryst artemia ur min hand. Jag har också saknat min pepparmintsräka sedan 4 veckor och idag så såg jag denna till min stora lättnad. Faktiskt lite större än senast. Trodde ju att den hade dött. Nu är det bara en eremitkrabba jag saknar. Den kanske dyker upp den också så småningom.

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...