Gå till innehåll

Levande sten eller revkeramik?


sansan

Rekommenderade inlägg

Hej

Är det någon här som kört igång med bara död levande sten eller revkeramik? Verkar ju vara ganska poppis i det stora landet i väst. Hur har det fungerat för er? Funderar på att bygga basen i död sten och revkeramik och sedan toppa med lite levande sten.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej

Är det någon här som kört igång med bara död levande sten eller revkeramik? Verkar ju vara ganska poppis i det stora landet i väst. Hur har det fungerat för er? Funderar på att bygga basen i död sten och revkeramik och sedan toppa med lite levande sten.

Hej!

När jag startade mitt kar så köpte jag konstgjord levande sten dom hängt ett år i havet och som sen tas upp och konserveras. Detta för att alla bakterier ska vara kvar. Är det vad du menar med revkeramik? Jag använde inget annat än det när jag startade mitt och det funkade hur bra som helst!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej!

När jag startade mitt kar så köpte jag konstgjord levande sten dom hängt ett år i havet och som sen tas upp och konserveras. Detta för att alla bakterier ska vara kvar. Är det vad du menar med revkeramik? Jag använde inget annat än det när jag startade mitt och det funkade hur bra som helst!

Detta är revkeramik

http://www.korallenwelt.de/Produkte.html

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej!

När jag startade mitt kar så köpte jag konstgjord levande sten dom hängt ett år i havet och som sen tas upp och konserveras. Detta för att alla bakterier ska vara kvar. Är det vad du menar med revkeramik? Jag använde inget annat än det när jag startade mitt och det funkade hur bra som helst!

Den var ny. Vart köpte du det?

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den var ny. Vart köpte du det?

MVH Lasse

jag köpte det hos Bioted. Han förespråkade det väldigt mycket. Inga korallrev som blir förstörda och eftersom dom inte är ihåliga som levande sten är så finns det mer ämnen kvar i stenen. Eftersom man är nybörjare så tyckte jag det var ett bra alternativ och det har funkat väldigt bra för mig.

post-8483-14468934415546_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...