Gå till innehåll

LED-presentation från MACNA 2014


petnym

Rekommenderade inlägg

Bra föreläsning. För den som vill fördjupa sig ytterligare finns Nelson och BugBees peer-granskade artikel om LED effektivitet för växthus som refereras i videon här:

Economic Analysis of Greenhouse Lighting: Light

Emitting Diodes vs. High Intensity Discharge Fixtures

http://www.plosone.org/article/info%3Adoi%2F10.1371%2Fjournal.pone.0099010

Artikeln är open access så den är gratis att ladda ner. Har inte läst den själv ännu så jag vet inte hur givande den är för oss saltvattensakvarister.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Höll på att hoppa ur stolen av förskräckelse här hemma när jag insåg att experimentet med tillväxt under olika belysningar i slutet faktiskt inte var genomfört utan är något jag måste vänta på. Hnnngh! Det vore väldigt kul att se resultatet av det.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Höll på att hoppa ur stolen av förskräckelse här hemma när jag insåg att experimentet med tillväxt under olika belysningar i slutet faktiskt inte var genomfört utan är något jag måste vänta på. Hnnngh! Det vore väldigt kul att se resultatet av det.

Jag håller med. Det var som att bli blåst på konfekten. Men det ska bli mycket intressant att se vad de kommer fram till.

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...