Gå till innehåll

Bakom kuliseserna/akvariesnack hos Akvariet "bokning"


Rekommenderade inlägg

Hej!

Har precis avverkat en korallträff med runt 70 besökare, vilket alltid får en att börja fundera över vad som kan göras bättre. Vår sista del i korallträffen är ju korallbyte, mingel och bakom kulisserna i Akvariet. Tyvärr är det svårt att hinna med att svara på alla frågor och visa runt allt kul som finns här, både i utställningen och bakom.

Så jag tänkte bara föreslå att man kan boka in (lite utanför vår vanliga visningsbokning) en tur bakom kulisserna och lite akvariesnack. Vi finns ju till för våra besökare och vill nå ut så bra som möjligt.

Ett förslag är att man kollar runt med några fler saltentusiaster och bokar in en liten grupp, säg max ca 10st. Tider mm får vi se när det passar, kom med förslag. Onsdagskvällar har vi öppet till kl 18 om man vill komma efter jobb tex.

Jag ska kolla upp med vår vanliga bokning om kostnader mm, men hoppas att det ska räcka med vår årsbiljett för 40kr.

Och det finns ingen mall eller färdigt bokningssystem för detta än, så ringer ni entren/receptionen så kommer dom inte veta vad ni pratar om :)

Tänkte se om det finns intresse här på guiden först.

Mvh

David

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag såg när jag var på besök med grabben era upp och ner maneter. Dessa var riktigt häftiga.

är det någon som kan ge lite info kring dessa samt var man kan få tag på ett exemplar?

De har zooxantheller som koraller, vill ha mycket ljus, lågt flöde, sand/bottenyta att ligga på och gärna nykläckt artemia. Förökar sig lätt i akvarium. Väldigt tåliga.

Går att köpa för några hundralappar från tex De Jong, eller så fjäskar man med oss och ser om vi råkar ha några över :) I perioder kläcks väldigt många små.

/ David

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...