Gå till innehåll

Mandariner - hjälp att könsbestämma


Saltis1

Rekommenderade inlägg

Den till höger ser ut att vara en hane svårt att se på den vänstra tror nog det är en hona, honor har ingen stor ryggfena har jag lärt mig hoppas det blir bra mvh Ola.Ps den sittsen har de flesta män nog varit i när hon är ilsken iofs -skrattar hysteriskt .

Ändrat av odel68
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nja så lätt är det inte ;)

Tycker det kan vara två hannar det där. Tycker "honans" fena ser lite misstänkt ut. Kan mycket väl vara någon som nypt av taggen på fenan. Det som gör att jag är misstänksam är att svarta konturen högst upp på fenan inte är över hela utan slutar en bit innan kanten.

Men som sagt. Jag kan absolut inte veta utan är bara spekulationer från min sida.

Hade jag bara sett dom utan att veta att dom bråkat så hade nog jag också sagt hane och hona hehe

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu blev jag riktigt glad igen :) Det kanske finns hopp ändå! De har varit i mitt garantänkar ca 60 l men igår åkte honan in i huvudkaret som är på 400l. Hon är ändå så himla fin -mer röd än de vanligtvis är. Båda har börjat äta fryst så jag hoppas verkligen att de kommer att funka ihop och klara sig länge hos mig :) .Tack alla!

Har en fråga till: kan jag ha en hane med flera honor? Eller börjar honorna slåss? Eller väljer hanen ut en hona?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag har två i 250 liter, som sagt är det för det mesta helt ointresserad av varandra, dock sägs de att de har en hög ämnesomsättning, så om du inte matar flera gånger om dagen behöver du ha något de kan äta mellan måltiderna, jag stoppar i en påse copods var eller varannan vecka. Jag tror inte jag hade kört mer än ett par i 400liter, men det beror säker på individerna

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...