Gå till innehåll

Problem med bubbeltipp, "placering"


Peckoltia

Rekommenderade inlägg

Idag hittate jag min bubbeltipp i ytavskummaren och det tycker jag inte är någon bra plats att bosätta sej på,

hur gör jag för att slippa hitta den här lilla färggranna filuren där i?

Jag har en hemmagjord skummare modell simpel men som fungerar bra, bör jag sätta något slags lock på den för att

anemonen inte ska klättra in där igen:)?

Fick den i lördags av Pasaputte och jag är så glad för den :)

post-8322-1446893457349_thumb.jpg

Bubblan på väg upp igen.

post-8322-14468934573737_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej

Fick också tag i en i Lördags jag la den på ett ställe och den sitter fortfarande där men det är bra cirkulation

vilket dom gillar hur är det där din är just nu ser enligt bilden att armarna är ganska tjocka min har nästan inga

bublor alls.Lasse skriver i sin tråd om det där med cirkulation och hur armarna kan se ut.

Kanske kraftigare cirkulation måste till jag har 2 st 3000 liters och 1 st 1800 liters strempumpar i mitt 112 liters.

-Tummen upp

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den är nere vid botten just nu sen jag plockade upp den ur skummaren, hos Pasaputte är dom runda inte avlånga, jag har ju en Jebau Wave Maker WP10 den minsta då karet är på 50L plus min hemmagjorda skummare.

Jag funderar på att göra om tanganyikakaret till salt det är på 250L, men jag gillar saltnano så får se hur det blir med det, troligen går det under förvandling inom en snar framtid:)

Kom på att skummaren måste ha längre springor och sättas högre upp då kan Bubblan inte komma ner där igen:)

Kunde vara kul att titta över och få inspiration hos dej någon gång:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...