Gå till innehåll

Mitt nya 120-liters kar.


akejan

Rekommenderade inlägg

Har beställt ett 120-liters pacific med akvastabil bänk. Dessutom 4 kg sten från Triton, jag har redan 12 kg sten i mitt nuvarande.

Har för närvarande en slimskim nano skummare men jag undrar om den klarar det nya? Den ska klara upp till 140 liter och nettovolymen på mitt kar blir väl bara ca 100 liter så det borde väl funka.

Den nya stenen ska få ligga i ett litet akvarie tills jag fått det nya akvariet..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 130
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Alternativet är en överrinningsbox och sump. Vad jag förstår så är en HOB bättre på att se till att de flesta smådjuren överlever sin resa till karet. Nackdelen är att den saknar ytavrinning och att man inte får plats med så mycket utrustning.

Men man borde få plats med värmaren och osmolatorn?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Bänken passade inte "hundra". Den främre cm av akvariet har ingen kontakt med bänken, utom ca 1cm på kanterna. Är fundersam om det kommer att hålla. Bänken är egentligen anpassad för akvastabils 160 liters akvarie.

Jag tror nog att det går bra för akvariet har ju en plastram, vi får se!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Då är karet fyllt med ca 75l vatten och 4kg sten. Har beställt sand så nu får karet stå och puttra tills den kommit. Tillsätter bakteriekultur för att "kicka igång" karet.

När sanden kommer om ca 2 veckor ska jag flytta över allt från det gamla.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...