Gå till innehåll

En uppmaning till alla som använder Köp & Sälj!


Laggeman

Rekommenderade inlägg

Jag vill uppmana alla som använder sig utav Köp & Sälj att markera annonsen som "SÅLD!" när man antingen har sålt allt eller köpt vad man vill ha. Det är så mycket trevligare att redan vid översikten se ifall en annons är inaktuell istället för att bläddra igenom och i sista inlägget upptäcka att det som var intressant inte är aktuellt längre.

Precis ovanför rutan i första inlägget finns en tab som heter "Ämnesverktyg", klicka på den så får ni en rad som heter "Markera denna vara som Såld eller inaktuell..." Klicka på den så är allt löst! :)

En sak till, när man uppdaterar en annons, tex om man har 10 olika koraller till salu, så skriv inte ut vad som är sålt, det är högst ointressant för köpare, skriv vad som finns kvar istället!

Kopiera första inlägget och ta bort det som inte finns kvar, så slipper man scrolla upp och ner för att se om det ena eller andra finns kvar.

Ju enklare översikten är för en köpare, desto större är chansen att man får sålt det också.

Det mesta har jag tagit upp tidigare i denna klistrade tråden, men då jag inte kan skriva i den längre, så tänkte jag göra en ny. ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En annan bra sak är att skriva var man bor, vissa grejor köper en skåning inte i Luleå

Visste inte att jag har drivet upp denna storm på guiden, men hade jag fått till såld"stämpeln" hade jag givetvis gjort detta,

sedan detta med Luleå vs Skåne , funkar inte posten där nere,

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mitt inlägg var inte menat att pekas i e särskild riktning, jag tycker det är vart och vart annat inlägg där saker säljs som att man missar att markera sin annons som såld. :)

Tapatalk använder jag inte själv, så kan inte svara för det tyvärr.

Vad gäller att skriva ut vad i sin annons, så finns det regler för detta. I den stora gula rutan ovanför annonsrutan står:

Detta skall alltid finnas med i en annons:

* Tydlig rubrik på vad som säljs.

* Säljarens för- och efternamn

* Stad/ort i Annonsen

* Email eller telefon nummer

* Om varan kan skickas eller var den annars kan hämtas.

* Pris, eller om man önskar bud.

* Enkel beskrivning av vad som säljs utöver rubriken.

Jag vet att det inte alltid följs, (personligen hade jag raderat det som inte följer reglerna så kanske man till slut får inarbetat det. ;) ), men oftast finns det stad med och en notering om saker kan skickas eller ej.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nej.

kan hoppas de som driver sidan nu snart kommer med nån nyhet eller annan mjukvara för forumet som det var sagt sedan innan -

SG2.0 vart tog den iden vägen??

Det är på g.

Väntar på en uppgradering till programvaran då den nuvarande inte har riktigt alla funktioner som önskas, men ska vara med i uppraderingen. När det blir verklighet vet vi inte, men hoppas på första kvartalet nästa år.

Och nej, det funkar tyvärr inte markera annonser sålda med tapatalk.

Och jag håller med övriga kommentarer, skriv i mesta möjliga information i annonsen. I datorn är det ju lätt att slänga en blick åt vänster och kolla var säljaren/köparen bor, men i tapatalk är det en helt annan historia.

//Marko 'DaTrucka' (via mobil).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är på g.

Väntar på en uppgradering till programvaran då den nuvarande inte har riktigt alla funktioner som önskas, men ska vara med i uppraderingen. När det blir verklighet vet vi inte, men hoppas på första kvartalet nästa år.

...

//Marko 'DaTrucka' (via mobil).

Har ni inte funderat på att v.prassla med invision powerboard (IPB)? jag gissar att de funktioner ni söker har de i sin platform dessutom finns det cloud och licens varianter. ( bara ett tips)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mitt inlägg var inte menat att pekas i e särskild riktning, jag tycker det är vart och vart annat inlägg där saker säljs som att man missar att markera sin annons som såld. :)

Tapatalk använder jag inte själv, så kan inte svara för det tyvärr.

Vad gäller att skriva ut vad i sin annons, så finns det regler för detta. I den stora gula rutan ovanför annonsrutan står:

Jag vet att det inte alltid följs, (personligen hade jag raderat det som inte följer reglerna så kanske man till slut får inarbetat det. ;) ), men oftast finns det stad med och en notering om saker kan skickas eller ej.

Är det inte onödigt med krav på namn, mail eller telefon ?

Räcker det inte med användar-ID i forumet ?

Noterar även att inte heller Laggeman har dessa uppgifter i sina säljes annonser ;-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är det inte onödigt med krav på namn, mail eller telefon ?

Räcker det inte med användar-ID i forumet ?

Noterar även att inte heller Laggeman har dessa uppgifter i sina säljes annonser ;-)

Även solen har fläckar, men tack som påpekade det jag hade tänkt göra för länge sen, skriva ut hela namnet i signaturen. ;)

Ju fler möjligheter att få kontakt med en annonsör, desto större är ju chansen att man får sålt/köpt det man söker/säljer.

Det finns de som använder sitt nick helt och hållet utan att skriva ut sitt namn i sin profil, personligen tycker jag det känns lite "skumt" att ha ett profilnamn och sälja saker utan att veta en persons namn redan i annonsen tex.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min erfarenhet av krav/regler är dom ska vara få och välmotiverade för att efterlevas. Forumet har ju inbyggd kommunikation, tycker det är upp till säljaren om man vill ange mail/telefonnummer. Personligen vill jag inte ha mitt namn tillsammans med telefonnummer och mail på ett "öppet" forum (google ser allt...) Dom andra reglerna tycker jag är bra då en köpare normalt vill veta var varan finns och hur köpet ska gå till (hämtas/skickas/fastpris/bud).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ditt namn står redan i din profil (om du angivit det där), mail skickas genom att klicka på profilnamnet och välja Skicka e-post därigenom så den funktionen finns redan utan att behöva skriva ut det i annonsen. (Hur det funkar med Tapatalk vet jag inte då jag inte använder det själv.)

Man kanske skulle lagt till "/PM" till kommunikationssätten eftersom vissa har just den åsikten med att skriva ut sin mailadress eller telefonnummer i annonsen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...