Gå till innehåll

Lite annorlunda efterlysning!


Datate

Rekommenderade inlägg

Jo...nu har vi varit utan saltet ett par år eller så....men drömmer mig allt oftare tillbaka till tiden då saltkaren fungerade som bäst (var väl på den tiden man körde 830-litaren...).

Häromdagen gick jag å mindes tillbaka på våran superfisk...vår gamla Naso Lituratus. Han/hon var den första fisk jag skaffade och den följde oss hela vägen till vi la ner saltet ca 7 år senare.

Köpte den på ReefZone i Örebro då den fortfarande bara var runt 5cm och ganska oansenlig...Peter på ReefZone lovade dock att den skulle bli vackrare med tiden, och det hade han absolut rätt i!

Den överlevde allt...vitaprick, kyla, överhettning, syrebrist, mörker, alla möjliga och konstiga vattenvärden, för små akvarier, allehanda mer eller mindre kaxiga "grannar" och minst 5 flyttar i våran regi (utöver de flyttar den var med om innan vi köpte den).

Sålde den när vi la ner vårt sista kar och var då runt 15-20cm och riktigt snygg!

Kände då att det skulle vara riktigt skoj att höra om denna fisk fortfarande lever och var den isåfall numera bor. Frågade min sambo (som har bättre minne än mig), men inte heller hon kom ihåg vem det var som köpte den.

Så...är den någon här på guiden som vet om att dom köpt en Naso Lituratus för ca 1½-2 år sen i ett litet samhälle som heter Fjugesta, några mil utanför Örebro...så hör gärna av er. Oavsett om den lever eller ej, så hade det varit kul å veta vad som hände med den efter att den flyttat från oss!

Mvh Erik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...