Gå till innehåll

Nicos 2900 liter system "no limits budget"


niki68

Rekommenderade inlägg

Blir mäkta imponerad av Er som har dessa stooora burkar, kämpar på med mitt 540 liters -boxing iallafall kommer absolut följa detta, ska bli kul och lycka till till dig med planering och fullföljning :)

Tack !

Men snälla 540 liter är tillräckligt stor om man jämför med många som kör under 100 liter

Jag började med 200 liter första gånger men du vet man aldrig blir nöjd .

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den mest hypade kalciumreaktorn just nu är DaStaCo. Eftersom pengar inte tycks vara något problem för dig så skulle jag välja en sådan... Och dessutom deras integra controller förstås. :-)

[ATTACH=CONFIG]120800[/ATTACH]

Se: https://www.google.se/search?q=dastaco+calcium+reactor&biw=1061&bih=763&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=RRdWVJ3HMMidPfOlgZAL&ved=0CAYQ_AUoAQ

och: http://reefbuilders.com/2014/05/31/dial-dosing-dastaco-xtrema-calcium-reactor/

Hittade den

http://www.aquamarinesupply.be/index.php?action=page&group_id=10000011〈=EN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Riktig impad när man hör planerna du har. Även impad på att kunna ha ett företag som inte ser ut att vara intresserad av att erbjuda en lösning på shipping heller. Du är nog inte första kund som frågar och det är ju inte billiga saker. Vet inte om det finns nå företag i Sverige man kan höra med om hjälp med leveransen men jag skall se om jag kan kolla runt med de företag vi använder i vårt företag. Dock är killen som är ansvarig ledig idag. Skickar ett pm när jag hört med han om vi tar nå saker från England.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker dock att en sådan reaktor för att utvinna kalk är sinnessjukt fullfjättrat mongo idioti ggr 10000.... Varför slösa så kopiöst bara för att man har råd....

Min reaktor kosta inte ens en tusing och har fixar koraller i vikt mer än många av oss skulle orka lyfta. Men visst det är en Kina pryl och är ju billig och billiga saker kan man ju inte skryta om hur mkt de kostar när polarna är på besök.

Skämt åsido , tycker du kan lägga dom pengarna på annat Tex en gematum.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Riktig impad när man hör planerna du har. Även impad på att kunna ha ett företag som inte ser ut att vara intresserad av att erbjuda en lösning på shipping heller. Du är nog inte första kund som frågar och det är ju inte billiga saker. Vet inte om det finns nå företag i Sverige man kan höra med om hjälp med leveransen men jag skall se om jag kan kolla runt med de företag vi använder i vårt företag. Dock är killen som är ansvarig ledig idag. Skickar ett pm när jag hört med han om vi tar nå saker från England.

Tack, men behövs inte det finns flera som säljer till exempel Tyskland

http://www.sewatec.de/calciumreactors/ams-dastaco/

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker dock att en sådan reaktor för att utvinna kalk är sinnessjukt fullfjättrat mongo idioti ggr 10000.... Varför slösa så kopiöst bara för att man har råd....

Min reaktor kosta inte ens en tusing och har fixar koraller i vikt mer än många av oss skulle orka lyfta. Men visst det är en Kina pryl och är ju billig och billiga saker kan man ju inte skryta om hur mkt de kostar när polarna är på besök.

Skämt åsido , tycker du kan lägga dom pengarna på annat Tex en gematum.

Andreas du vet kvalitet kostar sen faktum är mycket lätt att driva och en som aldrig har testat en calcium reaktor känner sig lite tryggare .

Du har rätt det är extrem överdrivet i pris men långsiktigt blir billigare än balling.Läste att byta media kostar max 700kr per år.

Köper man gematum 18000 kr och dör i prick vad händer ?, blir sak samma kastade pengar i sjön.

http://www.sewatec.de/dastaco-ext3-3600l-complete-set.html

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Andreas du vet kvalitet kostar sen faktum är mycket lätt att driva och en som aldrig har testat en calcium reaktor känner sig lite tryggare .

Du har rätt det är extrem överdrivet i pris men långsiktigt blir billigare än balling.Läste att byta media kostar max 700kr per år.

Köper man gematum 18000 kr och dör i prick vad händer ?, blir sak samma kastade pengar i sjön.

http://www.sewatec.de/dastaco-ext3-3600l-complete-set.html

Tänk på att det inte bara är media i reaktorn.

Att fylla en co2 tub som räcker till ett 3000 L kostar nog en slant.

Har du räknat ut hur stor tub du ska ha ?

Är lite bökigt att transportera en stor tub. ( Den blir tung)

Och du behöver en extra tub till när du fyller den andra.

Med vänlig hälsning Thomas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

När man har så stora anläggningar brukar man ha två tuber som är sammankopplade efter reduceringsventilerna men före magnetventilen (styrningen).

När den ena tuben tar slut viket man ser på manometern har den andra gas kvar. Då stänger man bara en ventil lossar den tomma tuben och fyller på medan den andra tuben räddar anläggningen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tänk på att det inte bara är media i reaktorn.

Att fylla en co2 tub som räcker till ett 3000 L kostar nog en slant.

Har du räknat ut hur stor tub du ska ha ?

Är lite bökigt att transportera en stor tub. ( Den blir tung)

Och du behöver en extra tub till när du fyller den andra.

Med vänlig hälsning Thomas

Hittade 5Kg för ca. 140 euro men vill ha store 10 Kg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

När man har så stora anläggningar brukar man ha två tuber som är sammankopplade efter reduceringsventilerna men före magnetventilen (styrningen).

När den ena tuben tar slut viket man ser på manometern har den andra gas kvar. Då stänger man bara en ventil lossar den tomma tuben och fyller på medan den andra tuben räddar anläggningen.

Kanske lika bra köpa två tube på en gång ,de kommer skicka 5Kg men vi få se 10kg om de gör.

Eller ta två 5Kg.

Hur lång brukar räcka 5 Kg för min 3000 liter ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hittade 5Kg för ca. 140 euro men vill ha store 10 Kg

Enklast är att köpa en begagnad brandsläckare utan stigarrör från någon firma som sysslar med brandservice. De brukar ha även ha tuber i olika storlekar för läskautomater och kolsyrat dricksvatten (på kran) etc.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Enklast är att köpa en begagnad brandsläckare utan stigarrör från någon firma som sysslar med brandservice. De brukar ha även ha tuber i olika storlekar för läskautomater och kolsyrat dricksvatten (på kran) etc.

Det går lika bra med stigarröret kvar, i alla fall upp till 20 bubblor/sek :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sten/sand 200 kg från USA har fått svar angående frakt

Our shipping program says it will cost $1407 Working on price ship air freight.

That way I was setting up a account For airline freight will be much cheaper..

http://reefrocks.net/index.php?optio...d=48&Itemid=59

Finns någon som vet bra butik i EU som säljer fina STORA stenar ?

post-5479-1446893465676_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tolkar jag det rätt som att de skulle skicka med flygfrakt? Då blir det väldigt dyrt.

Det kan vara ett alternativ att skicka med t.ex. ShopUSA eller dylikt då de skickar skrymmande saker med båt en gång i månaden. Frakten i sig brukar vara rätt överkomlig då.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...