Gå till innehåll

Mata sjöhare?


Nille83

Rekommenderade inlägg

Min sjöhare ser ut som den gått ner i vikt, har haft den i ca 2 månader nu och matat med sjögräs (nori) från akvariebutiken, men det tog slut för ca 2 veckor sedan. Jag har sedan matat med nori från ICA, men den är säkert rostad. Men fungerar det ändå, eller är det bortkastade pengar?

Ska man köpa nori i akvariebutiken, 100 kr för några blad så kommer man gå i personlig konkurs så mycket som sjöharen käkar.

Några alternativ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Prova att doppa några maskrosblad i kokande vatten och se om den äter det. Det är i alla fall mer näring än salladsblad.

Men du bör ändå ge nori för maskrosbladen har låg proteinhalt.

Tack!

Vet du om det ens är lönt att mata med den rostade norin? Eller är all näring borta?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...
Lånat sjöhare nu för algbekämpning, effektiv rackare. Brukar den klättra runt på LS eller håller den sig mest på botten o sträcker på halsen så långt den når upp på LS? Bara sett den på botten runt LS än så länge

Sjöharar är så söta! : ) De är hyfsat bra på att klättra, lite klumpigare än turbosarna men den jag hade var över, under, i, och på precis allt. Och jag har ett rätt så högt stenrös den tog sig upp och runt i...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...