Gå till innehåll

Pacific sun missöde


Pacman

Rekommenderade inlägg

Kvällens missöde! Returslangen hoppade av och sköljde över bla. rampen. Den ena leddelen slutade efter diverse rökutveckling fungera men i övrigt verkar rampen klarat sig.

Är det någon som vet om det är möjligt att laga den del som slutat fungera?

Rampen i fråga är en Hyperion R2 3x150w.

En mer eller mindre knäckt Ferdrik!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kommer nu att tvätta rent med isoprpylalcohol. Sedan skicka bilder till PS så skulle dem se om det går att göra något åt det.

Var ju ingen tecknad allriskförsäkring när jag ringde i morse till mitt försäkringsbolag (nu är det teknat en)!

tack alla för er hjälp!

//Fredrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det tror jag nog att man måste ha. En vanlig hemförsäkring täcker nog knappast missöden på materiella ting som man orsakat själv.

Har själv Trygg-Hansa och där måste man ha en drulleförsäkring för att skydda sig mot eventuella vattenskador från akvariumet osv.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Intressant iakttagelse. Länsförsäkringar, som jag hade förut, hade inget sådant krav. Inte heller IF som jag har nu, men valde till det ändå, då det skulle ge större ersättningsbelopp om något skulle hända.

(Inte för oförutsedda händelser på elektronik i hemmet, men på själva akvariet var en annan femma.)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...