Gå till innehåll

levande sten från triton?


Hella42

Rekommenderade inlägg

Har fått nått på min levande sten som jag inte har en aning om va det kan vara, hoppas det är nått bra bara:) som små pinnar som sticker upp ur stenen här och där, typ 1 cm långa, dom har små spröt mitt fram, ser inga som typ rör sig.. men dom har inte suttit där förut..dom är brunsvart till färgen..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har också precis startat mitt första kar Hella, jag såg också små "pinnar" växa ut från stenarna, såg mer ut som små barr. Men nu har brun alger börjat ta över, så jag ska ner och köpa en mindre städpatrull imorgon :D Jag såg också 2 krabbor ca 3 cm stora först efter 7 dagar.. skrek och ropade på min sambo som kom rusande och trodde att det var brand någonstans, så där halv ett på natten -skrattar hysteriskt dom visar sig bara när det är mörkt. Såg också nu för ett par timmar sen att det börjar växa grönt på framrutan också!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har också precis startat mitt första kar Hella, jag såg också små "pinnar" växa ut från stenarna, såg mer ut som små barr. Men nu har brun alger börjat ta över, så jag ska ner och köpa en mindre städpatrull imorgon :D Jag såg också 2 krabbor ca 3 cm stora först efter 7 dagar.. skrek och ropade på min sambo som kom rusande och trodde att det var brand någonstans, så där halv ett på natten -skrattar hysteriskt dom visar sig bara när det är mörkt. Såg också nu för ett par timmar sen att det börjar växa grönt på framrutan också!
.

haha härligt! Sjukt avis. Hur länge har du haft i gång ditt? 11 dagar har min sten vart och jag letar febrilt men nått har jag säkert. För försöka kika in nu när det är släkt

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har haft igång mitt sedan den 21/11.. så 10 dagar

Åh nästan lika länge då:) ja jag ser bara lite grönt på stenarna.. Inga alger än att prata om.. Men jag ska ju ha mer sten och sand så det kommer nog som ett brev på posten här med:) ska åxå ha i städare snart. Plus en clownfisk tror jag bara för att få igång det hela ..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag startade med 4 timmar ljus sen ökade med en timme varannan dag, enligt Red Sea programmet, så jag är snart uppe i max mängd ljus, tror också det är därför jag kanske har lite mer alger, de kom först nu de senaste 3 dagarna, brunalgerna

Ok, ja du har ju ett större akvarium åxå än mig. Jag har haft belysning på men kör typ bara 10-20 procent..redsea programmet? Har nog missat nått..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...
Jag tycker att alla"smådjur" är det som är mest intressant med saltvattensakvarium.

Följande fick jag med min sten: ormsjöstjärnor, 3 krabbor, snäckor, mantisräka och en massa små kräftdjur.

Vart köpte du sådan fin sten ifrån?? Med vänlig hälsning!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...