Gå till innehåll

Vad vill en gul kirurg äta ?


Tobbz

Rekommenderade inlägg

Matar dom just nu med artemia och pelletsfoder.

Tänkte att dom skulle få prova vegetariskt, men icke.

Har provat sallad,gurka,banan,nori och inget vill dom äta.

Fler förslag på varierande kost åt dom och hur skall man ge dom det för dom ska våga äta det ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du kan också prova alger i flingform typ spirulina som finns från flera tillverkare (bl a JBL) utöver alger på klämma.

I det långa loppet så mår kirurgernas magar bäst av vegatibiliskt föda, det är bara att prova och försöka att ge mindre Artemia så den är hungrig och villig att prova annat.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Alger från havet vore ju vara det optimala. färskare en så blir det ju inte. sedan medföljer lite bonus mat i form av små djur? Kirurger är ju som tidigare sagts algätare i förstahand. Artemia bör man inte mata med alls mer en att få igång tjuriga fiskar. Detta pga att det i stort bara är luft.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 månader senare...

Mina Zebrasoma gillade spenat. Jag köpte ett block djupfryst hackad spenat (kanske var den förvälld också, minns inte) som jag kapade i mindre portionsbitar. Vid matning tinade jag bitarna i saltvatten och hällde i akvariet, där de precis höll ihop tills de blev uppätna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...