Gå till innehåll

Rasmus 140


Rasmus Pedersen

Rekommenderade inlägg

  • 1 månad senare...
  • 3 veckor senare...
  • 4 veckor senare...
  • 5 månader senare...

Tack allesammans!

Vilken tillväxt du har fått. Man ligger skapligt i lä där! Din gröna sps till höger ser riktigt grov ut. Anabola dosering? ;)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Ja, den gröna Acroporan har vuxit något enormt på väldigt kort tid och har dessutom blivit fraggad ett flertal gånger (några står uppe på hyllan till vänster)! Nu verkar det dock ha tagit stopp för tillväxten på höjden för de flesta av de höga grenarna, då de nått upp till utblåset på en ganska kraftig streampump. Det verkar vara för mycket för dem, topparna ser ganska fula ut.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...
  • 5 månader senare...

Fick hem resultat av ett ICP-OES-test hos Triton-Lab idag. Vattnet togs från akvariet 2016-01-23. Med undantag för jod så ser det väl okej ut. Aluminium är kanske inte så vackert, heller.

 

En sak som förbryllar mig är hur många spårämnen som Triton-Lab ger riktvärdet 0 för. Ta järn exempelvis, naturligt havsvatten har en koncentration på sådär 3,4 µg/l. Triton-Lab visar att jag har en järnkoncentration på 2,09 µg/l och ger mig gult kort för detta. 

 

triton.pdf

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...