Gå till innehåll

Dykning, Sharm El Sheik ???


Guest NoName

Rekommenderade inlägg

Funderar på att åka med familjen till Sharm El Sheik och som dykare/saltvattensakvarist finns det givetvis en baktanke :D Någon med erfarenheter att dela med sig av?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest lysröret

jag tror att el gouna och hurgarda är bättre och billigare. det är också egypten, men lite längre söder ut.

annars är ju maldiverna ett ännu bättre ställe.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

det finns ju mycket att se för akvaristen nästan överallt, redan vid hotellets brygga simmade A.sohal för flera miljoner!

jag gillade abu ghaloum, låg vid ett litet nomad-läger, jobbig tur genom öknen i land-cruiser - men absolut värt det.

skippa kamel-turnén om du inte vill göra Michael jackson imitationer för fru &

barn på kvällen!

Ras mohammed är väl också häftigt, men guiderna påstod att det var mer slitet av tyskarnas härjningar bland korallerna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

thistlegorm är ju ett häftigt vrak att dyka på :)

(very nice )

Den sista resan hon gjorde startade i september 1941 i Glasgow där hon lastades med krigsmatriel bl.a. jeepar, BSA-motorcyklar, flygplansdelar, ånglok, kängor, gevär, truckar mm. Destinationen var Alexandria i Egypten där den brittiska 8:e armen försökte befria Tobruk från Rommels korpar.

http://web.telia.com/~u65304182/index33.html

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

thistlegorm är ju ett häftigt vrak att dyka på :)

(very nice )

Den sista resan hon gjorde startade i september 1941 i Glasgow där hon lastades med krigsmatriel bl.a. jeepar, BSA-motorcyklar, flygplansdelar, ånglok, kängor, gevär, truckar mm.

:smiley20: Ångloket är riktigt grym där det står på havets botten!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ras Mohammed är grymt bra. Thistlegorm är mitt livs bästa dyk.. båda dyken jag gjort där. Jag vet dock inte mycket om stranddyken kring Sharm. Jag har nästan alltid bott i Dahab cirka 1 timme norr om Sharm.

Ras Abu Ghaloum ligger cirka 2 timmar norr om Sharm.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Javisst! Är det något att se så får du gärna posta den till mig! Vill du ha en liten slant för besväret så är det ok!

Crille, får jag bara ledigt av Chifen så ses vi vid thistlegorm! ;D

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fel datum, jag åker den 8/11!!! :D

Mellan 10-16 nov? Jamen då har jag ju världens bästa akvarievakt under resan! ;D Blir borta 2 veckor så det går ju åt skogen då.. F** det var ju tråkigt... Det vore kul att få prata med någon "vettig" för en gång skull..hehe

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...