Gå till innehåll

Nytt kar under uppstart Max-S 400


wizz

Rekommenderade inlägg

Efter en tids frånvaro och diverse andra projekt med renoveringar i huset så är det åter på gång med ett nytt akvarium.

Bilder kommer efterhand men allt står på plats och är just nu fyllt med vatten och salt.

Väntar dock hem en elektriker för att flytta ut en sepparat grupp till endast karet som skall ligga utanför Jordfelsbrytaren anledningen är att jag vill att karet skall rulla på även om allt annat skulle gå ner om ett annat jordfel skulle uppstå i huset.

Kanske inte den bästa lösningen men då man har ett antal tusenlappar i levande i karet så vore det tråkigt om det skulle gå förlorat.

Som sagt är det ett Max-S 400 i färgen vit som har flyttat in hos oss.

Uppdaterar så fort jag hinner och har tillfälle.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det vore värt att fundera på så man har en del cirkulation igång då tanken var att lägga i en tunze stream extra då kan hela karet slockna men ändå en cirkulation som syresätter under tiden så kanske man kan klara en del av det levande i alla fall när det löser ut. För lite som du säger Marko frågan är inte om dom löser ut utan när dom väl gör det och det sker ju alltid då man inte är på plats hemma tyvärr.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 11 månader senare...

Då detta projekt inte blev som det var tänkt från början och beslutet togs att sälja av karet. 

Till förmån för ett klart mindre projekt en kub på 90 liter som nu rullat på någon månad, Jag har inte lagt ut något om det karet heller på guiden då det just nu finns till salu. https://saltvattensguiden.se/index.php?/topic/49624-kub-100liter-tillverkad-av-majornas-glas/#entry588057

 

Nej tänker inte helt lägga ner men tanken har slagit mig flertalet gånger men efter en del övervägande så har beslutet tagits och ett nytt kar kommer ta plats och det kommer uppdateringar i en kommande tråd så snart allt är igång. 
Just nu så är det mesta inköpt och karet vattenfyllt så håll ögonen öppna för kommande projekt. 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...