Gå till innehåll

Hur många kirurger i ett RSM 250?


Nille83

Rekommenderade inlägg

Är det kört att ha mer än en kirurg i ett RSM 250? Jag har en gul kirurg idag.

Jag provade i mitt Juwel 260 men de kirurgerna jag släppte i där dog. 4 st, men tror bara att den gula är skyldig till att ha dödat en.

Det jag undrar är, går det att ha fler än en kirurg i ett 250 liters och om det går, vilken sort ska man ge sig på?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ett en meters kar är normalt sett för lite för en kirurg. Är det någon som skall trivas är det möjligtvis en gul eller kanske en Ctenochaetus strigosus eller truncatus. Men två - tre meter vore bättre för alla.

Och två tror jag inte alls på. Nu vet jag att somliga kommer att protestera men är det yngel?

En gul kirurg blir 16 - 20 cm och kanske 40 år gammal eller mer.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ett en meters kar är normalt sett för lite för en kirurg. Är det någon som skall trivas är det möjligtvis en gul eller kanske en Ctenochaetus strigosus eller truncatus. Men två - tre meter vore bättre för alla.

Och två tror jag inte alls på. Nu vet jag att somliga kommer att protestera men är det yngel?

En gul kirurg blir 16 - 20 cm och kanske 40 år gammal eller mer.

Tack för ett svar.

Varför jag undrar är för att jag är sugen på att ha kanske 2 kirurger och 2 clowner i mitt kar och inget annat. Men får kanske tänka om.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...