Gå till innehåll

Hur har ni hängt upp era Pacific Sun ramper?


Fiffe

Rekommenderade inlägg

Köpte vajerkitet på drakfisken men fattar inte riktigt hur det är tänkt.

Har en såndär Pandora hybridramp och där är fyra gängade hål på ovansidan där det redan sitter skruvar. Antar man ska använda dessa hål.

Men den del som ska fästas i rampen ska skruvas från undersidan o då blir det jobbigt för T5 rören är i vägen. Har jag missat nåt eller måste man ha isär hela rampen?

44e75a191e60c9ceb35324da7ce8c237.jpg

c2c1ec4da695cb25b5b88e308d65d9fb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min Pandora har samma upphängningsmöjlighet som Olas, dvs hål även i min ramp..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad Air 2 using Tapatalk

Edit, om du kollar din ramp underifrån, är där hål på den plåten ? , om du ser Olas bild så ser man två vita rör typ som man ska skruva i..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det var skumt är den ny?De har inte ändrat på ngt så det är annat upph kit du behöver,var försiktig om du ska borra tänkte på det kan bli varmt av borren så färg går sönder på rampen och börjar rosta och din ev garanti förstår att du vill hänga upp rampen men de har ett spidermount också till rampen mvh Ola.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fredrik, min ser ut som Olas. Jag bara trädde i den, men det ser ut som om din saknar hål på ovansidan. Hur ser det ut på undersidan?

Du kan ju se på Olas bild från sidan att det är som ett rör som går vid hålen så att man kan sticka i skruven underifrån och sen bara skruva fast.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Detta va en av dom första som såldes har jag för mig, fick ju vänta 2 månader på rampen!

Avståndet mellan dom två skruvarna är för långt för vajern som medföljde till dom nya vajrarna? Om man ev kan fixa ihop något genom att öppna upp rampen o sätta skruvar från insidan, alt borra nya hål, är ju också en lösning!

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Löste min på ett enkelt sätt med wire från byggvaruhus, takfäste hade jag redan. Botten, dvs innanför de små hålen tog jag huvudet på en större popnit och klämde fast wire. Total kostnad ca 20 kr

Kan skicka bild om du vill.

Ändrat av Colan
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo man skulle ju kunna försöka få till en slags ögla på vajern som man trär en ny vajer genom för att sedan fästa dess ändar i de små hålen. Gissar att Colan gjort så.

Det svåra blir ju att få till den där "öglan" utan att det ser för jävligt ut. Grejjerna till den upphängning jag köpt går inte att använda till det då vajern som utgör taket på ditt "T" sitter fast och kan inte bytas ut mot en längre vajer.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

post-5968-1446893490723_thumb.jpg

Så här gjorde jag

Wire kostar max 10kr/meter om ens det, sen tog jag en större poppnit och tog ut själva pinnen ur den, in med wire och kläm åt ordentligt. Övre delen eller rättare sagt tagfäste bör gå att få tag på i en lampbutik. Kanske finns någon på guiden som har några över.

post-5968-14468934906719_thumb.jpg

post-5968-14468934906891_thumb.jpg

post-5968-14468934907054_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...