Gå till innehåll

är min zoanthus så död?


Sandrah

Rekommenderade inlägg

Igår var jag och köpte en zoanthus sp på Bromma zoo. Från början var den grön och utslagen men sedan innan jag skulle lägga ner den i akvariet hade den dragit ihop sig så att man inte längre såg det gröna utan den som nästan bara brun ut. Har den dött under transporten? Jag har ingen erfarenhet av koraller

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

@ Sandrah: Det kan ta lång tid innan de börjar att "slå ut" - så ingen ko på isen än.

@ silverkon: Kan vara som för Sandra men också att den inte trivs på stället du placerat den eller att du har någon fisk som ser den som byte

@ Pasaputte: Har råkat ut för det också - vet inte - möjligtvis trivs den inte med ljus eller ström

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag köpte en sort som jag placerade i akvariet. Efter en månad började dom tyna bort och jag visste inte riktigt vad jag skulle göra. Det sista hade jag bara tre "ögon" kvar på den. Till slut så flyttade jag in dom under min sten där det är mindre ljus och inte riktigt liks strömt. På knappt en månad nu så har den börjat repa sig och börjat växa igen. Nu är det 9 "ögon" och det växer som ogräs.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...