Gå till innehåll

Pacific Sun Pandora Hyperion S - bluetooth


Stensson

Rekommenderade inlägg

Hej!

Har nyss införskaffat en Pandora Hyperion S 145 w till mitt Mark II 280l

Blåtand Connection är initialt inga problem, men när det taimar ut så är det helt omöjligt att connecta igen utan att avinstallera drivrutinen och installera igen.

Har win 8. Är det fler som har sådana problem?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nja, det är ju som om alla gigabitswitchar skulle skicka med ett gigabitnätverkskort. Vissa saker får man skaffa själv helt enkelt.

Signalstyrkan på framförallt bärbara datorer är riktigt usel jämfört med en extern adapter.

Personligen tycker jag inte att det är hela världen, men alla är vi olika. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Betalar man över 20000kr så borde det inte heller vara ngt stort att skicka med den lilla adaptern.

Det handlar om att man vill ha ett fungerande system direkt ur lådan o ibte behöva vänta ytterligare 1 vecka på att man ska beställa adaptern

som man inte änns visste att det krävdes.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det beror ju på att alla inte behöver en ny adapter. Det finns ju en hel del folk som kör med dessa lampor, som inte behövt köpa en ny adapter också.

De flesta som behöver den kör med bärbara datorer med svag signalstyrkan, för låg klassning på blåtandsadaptern.

Som tillverkare av en produkt så kan man ju inte gardera sig för alla scenarion hos slutkonsument, oavsett pris på det man köpt.

Jag förstår att du är besviken men liknande scenarion inträffar ju dagligen fast gällande saker som hus, bilar m.m. Det är inget nytt fenomen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Man kan ju vända på problemet och säga, vilka dåliga datorer ni har som som inte kan prata med en bluetooth enhet. Jag har en bärbar Dell som visserligen kostar mer än min Pandora men den har inga problem att konfigurera Pandoran.

/Janne

Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det beror ju på att alla inte behöver en ny adapter. Det finns ju en hel del folk som kör med dessa lampor, som inte behövt köpa en ny adapter också.

De flesta som behöver den kör med bärbara datorer med svag signalstyrkan, för låg klassning på blåtandsadaptern.

Som tillverkare av en produkt så kan man ju inte gardera sig för alla scenarion hos slutkonsument, oavsett pris på det man köpt.

Jag förstår att du är besviken men liknande scenarion inträffar ju dagligen fast gällande saker som hus, bilar m.m. Det är inget nytt fenomen.

Har aldrig köpt en bil med fjärrstyrd central som jag har behövt komplettera med en adapter ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har aldrig köpt en bil med fjärrstyrd central som jag har behövt komplettera med en adapter ;)

Nej, men folk får ibland en bil utan reservhjul. Istället får man många gånger idag en flaska med skum och en extremt begränsad körsträcka vilket kanske inte fungerar om du har 20mil till närmsta däckverkstad eller om det är helg.

Som sagt, det finns MÅNGA situationer i ens vardag där man ställs inför liknande situationer.

Jag förstår som sagt att du är missnöjd, men det är inte så mycket att bråka om heller kan jag tycka.

Man kan ju vända på problemet och säga, vilka dåliga datorer ni har som som inte kan prata med en bluetooth enhet. Jag har en bärbar Dell som visserligen kostar mer än min Pandora men den har inga problem att konfigurera Pandoran.

/Janne

Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk

Med en stationär dator utan blåtand så hade jag inget val ;). Samtidigt så var jag medveten om att den krävde blåtand så jag köpte en bra adapter för 99:- från webhallen. Ett rån ;).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, men folk får ibland en bil utan reservhjul. Istället får man många gånger idag en flaska med skum och en extremt begränsad körsträcka vilket kanske inte fungerar om du har 20mil till närmsta däckverkstad eller om det är helg.

Som sagt, det finns MÅNGA situationer i ens vardag där man ställs inför liknande situationer.

Jag förstår som sagt att du är missnöjd, men det är inte så mycket att bråka om heller kan jag tycka.

Med en stationär dator utan blåtand så hade jag inget val ;). Samtidigt så var jag medveten om att den krävde blåtand så jag köpte en bra adapter för 99:- från webhallen. Ett rån ;).

Jag bråkar inte och tänker inte starta ngt heller. Men däremot så vill jag gärna dela mina erfarenheter med andra.

som sagt. Jag är den personen som betalar för service o kvalite och skall ett företag snåla på en adapter värd 99kr istället för att tillfredsställa sina kunder?

För mig är det rätt så stor grej. Som att ja köpa en bil utan nycklar så man inte änns kommer in i bilen.

Alla äger inte den modernaste datorn.

Alla kan inte bemästra tekniken o ominstallationen m.m m.m

mvh

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har ju jag en skaplig ROG dator så finns väl en del prestanda i den. Dock är det väl sällan BT borde spela någon roll just för ändamålet. :-) Ser att adaptrarna som finns är 3.0 eller 4.0 Står ju inte någonstans att detta är kravet för Pacific Sun.

Kan ju som Dani tycka att det är lite snålt att inte skicka med om detta är kravet för att kommunicera med rampen.

Däremot så är jag inte helt säker på att det är blåtanden i sig. Kan likväl vara operativsystets drivers som jäklas.

Drivaren som jag får upp heter PacSUn Triton R2 , är ju möjligt att det namnet går till alla PS ramper, men Triton R2 är väl egentligen en annan ramp?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Snålt och snålt... om de ska skicka med extra saker så hade det blivit dyrare produkter. Jag som har 2 lampor och 2 doserpumpar och är därför glad att jag inte betalt för 3 extra BT-adaptrar som ska ligga i en låda till ingen nytta...

Lite längre kablar hade dock piggat upp. :) Men det tycker jag gäller för de flesta elektronikprylar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Rätt så ofta för att trimma in led,månljus T5 samt aclimatisering och tider.

Så de första månaderna blir det en hel del inställningar. Sedan skall man alltid in o pilla lite på saker som man tror sig kunna förbättra.

Men när det väl är inkört som du säger lär man nog inte gå in så ofta. Lite tidigare start av belysning vintertid/senare sommar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

När man väl satt upp rampen och kört in sitt program, hur ofta byter man då? Dvs hur ofta behöver man komma åt rampen efter en första installation?

Det beror på tidigare belysning. Har man inte kört led i börjar vill man börja med låg % och sedan höja successivt.

Det kommer nya uppdateringar lite då och då som man kanske är intresserad av att lägga in för ökad funktionalitet.

Förutom det så är det inte så ofta man kommer åt den.

Men att göra firmware-uppgradering med en inbyggd bluetooth som kommer från en bärbar (låg styrka för att spara batteri) genererar ofta problem.

Doserpumpen kopplar jag upp mig oftare mot och justerar doseringen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

Ja samma här men efter 1 år ville jag uppdatera märkte att den vanliga bluetooth adapters (för man får inte använda den som sitter i laptopen suck) inte fungerar längre på Win 8.

Några förslag vilka man skall köpa? Hade den kända Asus men som sagt, ville de väl inte släppa drivrutiner till nyaste windows.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...