Gå till innehåll

Pandora Hyperion S och en MAC


hans

Rekommenderade inlägg

hej är det någon som kan hjälpa mig? jag har köpt 2st Pandora Hyperion S. och laddat ner program från deras sida till mac.

samt hittar dom på bluetooth och ansluten i 1 minut sen kopplar den av?

hittar ingen beskrivning hur man ska göra.

ska man behöva ha en Windows dator till dessa? i så fall är dom på blocket i morgon.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns flera trådar om att det krävs en extern Bluetooth adapter för att få bra kommunikation med ps lampor. Det har nog fungerat för de flesta, tror dock att majoriteten kört på Windows.

Har du provat sitta nära? Fungerar när jag är 1m ifrån lampan utan extern adapter.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hittar ingen Bluetooth som fungerar till MAC dom är till Windows. samt tog datorn och satt övan på lampan men samma sak.

så nu ska jag se om jag känner någon som har en Windows dator.. det är sista chansen. om ingen annan har något.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Med Boot camp kan du partitionera hårddisken och använda en separat partition av hårddisken med Windows på.

Men du måste stänga av datorn och starta om den varje gång du byter operativsystem.

Att partitionera en installerad hårddisk är alltid riskabelt. Det kräver först och främst mycket extra utrymme och en god datorvana är inte heller fel.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Med Boot camp kan du partitionera hårddisken och använda en separat partition av hårddisken med Windows på.

Men du måste stänga av datorn och starta om den varje gång du byter operativsystem.

Att partitionera en installerad hårddisk är alltid riskabelt. Det kräver först och främst mycket extra utrymme och en god datorvana är inte heller fel.

Eller så kör man Virtualbox och kör Windows i ett fönster, slipper starta om och fungerar precis lika bra.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Med Boot camp kan du partitionera hårddisken och använda en separat partition av hårddisken med Windows på.

Men du måste stänga av datorn och starta om den varje gång du byter operativsystem.

Att partitionera en installerad hårddisk är alltid riskabelt. Det kräver först och främst mycket extra utrymme och en god datorvana är inte heller fel.

Man behöver inte stänga av Macen för att byta till Windows om man lägger på drivrutinerna som Apple gjort för att köra Windows fullt ut.

Om man strartat i OSX läge så går man till syteminställningar och välger startskiva och där kan man intiera omboot till Windows samma sak i

Windows längst ner till höger finns bootcamp icon klicka där och datorn stratar om i OSX läge.

Om man inte vill göra detta med Bootcamp så finns det Parallels Desktop och då kan man köra båda operativen samtidigt fungerar fantastigts

jag har prövat men vist det kostar 700:- ca.Den billiga varianten är ju som nämts Virtualbox vilket är gratis och funkar det med men man bör ha

bra med raminne.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...