Gå till innehåll

Behövs armering när man bygger med Ultra Reef Fix?


Perk

Rekommenderade inlägg

Mitt bygge har varit pausat ett tag men nu har jag kommit till byggandet av inredning. Jag tänkte bygga två revpelare eller snarare kanske det ska kallas revhögar ;-). Min fråga är hur bra Reef Fix håller (Fauna Marin Ultra Reef Fix)? Räcker det med att ta en "klutt" där stenen går emot varandra och sen pressa samman stenarna?

Kommer det hålla då eller behöver man borra hål i stenen och sätta i rör eller använda sig av buntband?

Antar att frågeställningen även gäller för motsvarande produkter som tex reef bond eller nyos.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är i princip exakt samma innehåll i alla revcement.

Om man gör grundarbetet ordentligt så fäster de alla bra - men det är som med målning, tapetserande och annat, är inte underlaget bra så......

Men om du ska bygga formationer som "trotsar tyngdlagen", så kan det nog vara smart med någon sorts armering!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Greger, hur ska grundarbetet göras för att det ska fästa på bästa sätt?

Kan stenen vara fuktig eller måste den vara helt torr? Räcker det med att borsta rent den eller ska man använda något rengöringsmedel och i så fall vilket?

Har inte tänkt göra några spektakulära konstruktioner utan mer få en stabil konstruktion.

Ps. Burkarna är köpta i en butik nära dig ;-) .

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...