Gå till innehåll

Utrota knappar???


bigm82

Rekommenderade inlägg

0692684d457af1b6f1d2f29a349142d1.jpg

vad skulle ni rekommendera för sätt att utrota denna sten med knappar?? alltså den ska ut ur karet men vill inte att ngn i huset riskerar att sätta livet till för jag vet att de är giftiga om de behandlas på fel sätt. Eller är det ngn som är villig att ta över en sten med bruna giftiga kanppar?😞

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sån liten sten hade jag bara slängt och ersatt. Men vill du verkligen behålla den så lägg den i ett bad med klorin tills de dör och låt den sen ligga i osmosvatten i omgångar tills klorinet är borta. Hört att folk gjort så med framgång. Du kan ju också lägga ut den i snön ett tag så dör de ju. Tänk på att de flesta som blir förgiftade blir det när de ska ta bort knappar.

Jag hade som sagt ersatt stenen eller låtit den vara

Edit: är trött och ser nu att du faktiskt skrev att du skulle ta ur den. Ha på dig handskar och lyft ur den bara. Du behöver oroa dig att de kommer ovanför ytan ett tag. Jag och polare flyttade hans kar för ett tag sen och hans knappar var ovanför ytan i flera timmar och vi mår fint 😊

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...