Gå till innehåll

Skum levande ???? i sanden?


elvir

Rekommenderade inlägg

ja då har jag hittat ett eller en stjärna av nått slag? mask? eller annan konstig typ av levande sak?

Jag har rätt finkornig sand, tror det är den mest finkorniga man kan få tag på? stenarna är väl 0.5-1mm el 0.5-1.5mm.

Jag har hittat något som sticker upp ut ur sanden på ett ställe i karet. Däremot är det 2 st saker på samma plats, kanske 2 cm ifrån varandra..på den fria sandytan.

jag tror att det är levande pga att "den" har fäst stenar på sin "arm" eller liknande och dragit ut sig ca 1cm upp i vattnet,, ibland drar den ner sig till några millimeter.

jag har försökt mitt bästa att ta en bild på spektaklet och man kan se små stenar som ser ut som ett torn och en trådliknande arm? på toppen av stenarna.

http://sv.tinypic.com/r/2ih8rj6/8

tyvärr lyckas jag inte att vända om bilden rätt? helt galet, men aja där ser ni tornet och "armen".

En liten till fråga och jag hoppas jag kan få ett svar på det:

Sedan akvariets uppstart så har jag sett massor med små kryp, kräldjur.. är detta normalt? kan det bli för många?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Såna där maskar har jag också. De finns både i sanden och på stenarna. Tror att det är någon form av rörmask och de är nyttodjur. Småkrypen är troligen olika kräftdjur som; amphiopoder och copepoder t.ex. De är både nyttiga som djur och som mat till fiskarna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...