Gå till innehåll

Pelles 1,12 kubiksrev


Zapf

Rekommenderade inlägg

var försiktig med biopellets. jag tror jag fick en kraftig sänka av näringsvärden när jag körde med det som resulterade i krasch (hann dock rädda många koraller)!. tror när det börjar gå ner, så får man vara vaksam och bromsa (ta ur pellets)!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för tips! Jag har ju byggt om den till recirkulerande så nu stryper jag bara flödet ifrån den istället :). Under en period så lät jag det bara sakta droppa.
 

Nu sliter jag med cyano. Den har kommit och gått och nu är den tillbaka. Tritontest visade på högt fosfat som jag nu försöker åtgärda med remover. Målet är att stabilisera fosfat och nitrat, låta tiden ha sin gång och se om nåt positivt händer. Högre cirkulation skulle behövas. Haft galen otur, 3 av 4 nya Jebao har pajat, två wp40 och en rw20. No more china för min del.

 

Varför mina mina protopalytoa fortfarande ser så vissna ut, fattar jag inte. Från uppstart var dom hur fina som helst men från dag till en annan så kroknade dom och så är det fortfarande (nämns på sid 3). Mina zooanthus mår prima och förökar sig. Inte viktigt men intressant, dom får gärna dö (innan jag dör av dom ;)).

 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Rent praktiskt så hamnar bilderna i mobilen och så väljer jag dom i mobilens bildbiblioteket när jag gör ett inlägg i tapatalk. Dom behöver dock sparas in i bildbiblioteket från Eye Fi appen.

Sent from my iPad using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack jag vet hur man lägger upp men tycker det är riktigt kasst att man ej kan bifoga längre med TP och till saltvattensguiden's utrymme. Har sett så många trådar där bilder är borta för de är hostade på ett annan sida å är sedan borttagen.

Ett stort steg tillbaka sedan forumbytet

/Christian

Skickat från min iPhone 6s med Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

12 timmar sedan, wrang sa:

Tack jag vet hur man lägger upp men tycker det är riktigt kasst att man ej kan bifoga längre med TP och till saltvattensguiden's utrymme. Har sett så många trådar där bilder är borta för de är hostade på ett annan sida å är sedan borttagen.

Ett stort steg tillbaka sedan forumbytet

/Christian

Skickat från min iPhone 6s med Tapatalk

 

Detta är ett problem som vi försöker att lösa med hjälp av supporten på Tapatalk. Så förhoppningsvis kommer detta att fungera i framtiden.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Åh va smidigt det är med Eye Fi. Bilderna trillar direkt in i mobilen.

Den här är tagen med min EOS 5D med 100mm/2,8.

Mumsigt skärpdjup men svårt att få till det bra.

eeaf140bdea07f62251341bdf2f9285a.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...