Gå till innehåll

Tips på intern skummare till 200 liters kar


Tobbe77s

Rekommenderade inlägg

blev sugen på en deltec mc 500 tills jag läste specen på den, pumpen lär sticka upp 140mm ovanför vattenytan + koppen, då kör jag hellre med 2st tunze 9004, är ju typ samma pris också. Vill gärna kunna ha locket nere på mitt juwel lido 200, skulle ju iof kunna kapa ur en bit från locket så att pumpen kan sticka upp där.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ser ut som den skulle sticka upp en decimeter åtminstone den också..

Japp den kommer sticka upp över karet tyvärr, så lär såga ut lite på kåpan, velade lite om jag skulle köpa 2st tunze 9004 eller 1 tunze 9012, slutade iaf att jag beställde en 9012 igår, mindre jobb o tömma 1 skummar kopp, dessutom rymmer 9012 kopp 7 dl medans 9004 kopp rymmer bara 2 dl, sedan verkar 9004 skumma väldigt blött, så man får hoppas jag blir nöjd, nu har man iaf inte en skummare som är underdimensionerad för karet. Anledningen till att jag är så insnöad på Tunze är att jag tycker dom nya modellerna är riktigt snygga, samt att dom har ytavrinning och att tunze brukar stå för kvalité.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Tobbe! Jag funderar oxå på en likadan skummare. Har oxå ett plastlock jag måste kapa i isf. Är du nöjd med den så här långt? Skulle du kunna lägga upp en bild på hur det blev med installationen?

Mvh Joel

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...