mcfozzy Posted February 5, 2015 Share Posted February 5, 2015 Hej! Hade tänkt att kolla om någon av er har skapat/inrett era akvarium efter en viss lokalitet eller ett visst hav? Dvs, att allt i erat akvarium har samma lokalitet som i det vilda.Posta gärna bilder om ni har Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stigigemla Posted February 5, 2015 Share Posted February 5, 2015 Det finns i alla fall en del som försöka efterlikna en viss biotop. Oftast större stenar-koraller på sandbotten i en lagun.Innehållet är oftast blandat från olika hav. Det spelar inte så stor roll för mig. Viktigare för mig är att inte blanda vilda simmare från bränningszonen med blyga djupvattens eller fiskar från en sjögräsbiotop. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stocken Posted February 5, 2015 Share Posted February 5, 2015 Min plan för senaste akvariet var faktisk att köra en Hawaii biotop men det sprack direkt när sonen insisterade på att vi skulle ha clownfiskar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blackizzz Posted February 5, 2015 Share Posted February 5, 2015 Jag har väl inte direkt tänkt på något geografiskt område, men biotopen kommer att försöka efterlikna en öppen lagunbiotop, med allt vad det innebär Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts